Dagens aktivitet?

Igår: cykel till Haraldsbo och Svensbo, sådär 35 km söder
om Linköping. Letade badställe vid Wallsnäs, otrevlig strand, valde allmän badplats vid Skinnarholmen,
vilket jag normalt undviker. Cykel hem.

Idag blir det kortare cykeltur med bad samt sista översyn av packningen inför min resa.
 
Paddling som vanligt... Fast nu med packning och heka det joxet.
Idag; in från södra delen av Norra Skärgården. Varmt. Skönt med avslutande dopp.
 
I går blev det ett par mil mtb på stigar och småvägar runt Boden. På grund av all militär aktivitet i området finns det massor med terrängbilsvägar och stigar att cykla på bara man kollar skjutvarningarna innan. I dag lite småseg efter ett antal öl i går kväll. Vilodag med lite flugbindning och pizza. :)

(Och pryllängtan för i morgon kommer min dunjacka som jag beställt och senare i veckan såväl ryggsäck som två objektiv och gps) :)
 
Dagens aktivitet hittils blev påökning i frilufts förrådet med en kajak som kommer på onsdag , då skall det börjas paddla också....

kul...............
 

avslutad210712

Gäst
dave1; sa:
I går blev det ett par mil mtb på stigar och småvägar runt Boden. På grund av all militär aktivitet i området finns det massor med terrängbilsvägar och stigar att cykla på bara man kollar skjutvarningarna innan. I dag lite småseg efter ett antal öl i går kväll. Vilodag med lite flugbindning och pizza. :)

(Och pryllängtan för i morgon kommer min dunjacka som jag beställt och senare i veckan såväl ryggsäck som två objektiv och gps) :)

Dunjacka.... I Boden..... Nu......

Svinvarmt i Kalix (i alla fall nu i em) och i Boden är det alltid varmare så dunjacka känns lite onödigt :)
 

avslutad210712

Gäst
Räknas att klyva några kubikmeter björkved till friluftsaktiviteter :)
 
Idag blev det en tur till Midskogsberget lite söder om sundsvall. Har inte varit där tidigare, det var kul att testa något nytt. Tyvärr var det mycket mossa på dom leder vi klättrade och lite trixigt att ta sig upp till kilppan. Jag föredrar nog ringkallen om jag ska vara ärlig men det är ju alltid kul att testa något nytt.

Sen var det ju den där värmen. Oj vad vi fick dricka mycket vatten.
 
Racer

Näst sista träningen innan Vätternrundan nästa helg... hade egentligen tänkt köra Lida Loop idag men jag fegade ur p ga värmen ... vill inte riskera en överansträngning nu så tätt inpå VR... trist, för LL är en kul tävling.... så det fick bli en runda på racern i stället...

Startade i Huddinge... förbi Huddinge sjukhus... mot Lida, Västerhaninge, Haninge, Länna, Lissma och mot Huddinge igen.

Skönt att den värsta värmen lagt sig vid 18 tiden och sen blev det svalare allt eftersom... passet gick i makligt tempo.

Data:
Distans: 54.95km
Tid:1tim 50min
Sitthastighet: 29.8km/h

Thomas
[Ändrat av thomalin 2007-06-10 kl 22:52]
 
avslutad210712; sa:
dave1; sa:
I går blev det ett par mil mtb på stigar och småvägar runt Boden. På grund av all militär aktivitet i området finns det massor med terrängbilsvägar och stigar att cykla på bara man kollar skjutvarningarna innan. I dag lite småseg efter ett antal öl i går kväll. Vilodag med lite flugbindning och pizza. :)

(Och pryllängtan för i morgon kommer min dunjacka som jag beställt och senare i veckan såväl ryggsäck som två objektiv och gps) :)

Dunjacka.... I Boden..... Nu......

Svinvarmt i Kalix (i alla fall nu i em) och i Boden är det alltid varmare så dunjacka känns lite onödigt :)

Om två veckor vänder det mot mörkare tider vettu.. om tre månader faller första snön så det gäller att förbereda sig. :)
 
Sista passet...

... innan turen runt pölen...

Jag och Anders kom iväg lite senare än tänkt... samtidigt som molnen hopade sig på himlen, men det var bara att "gilla läget" och ge sig ut... himlen öppnade sig och den svala kvällen övergick ösregn och i hyfsad kyla... dyngsura med en blandning av grus, vatten och upplösta avgaser i käften... hm... det FINNS en charm...

Det kändes ändå ganska lätt idag, mycket eftersom vi var två som turades om att dra... kändes betydligt lättare, vilket märktes på en lägre snittpuls än när jag kör själv...

För andra gången på kort tid blev det en något kortare sträcka än planerat... 55km istf 77km slingan... men det får duga som sista pass inför VR...

Nu är det några dagars vila... och ett stort intag av kolhydrater...

Data:
Distans: 54.5km
Tid: 1.54.15
Snitthastighet: 29.2km/h (inkl 3-4 rödljusstopp)
Puls: Snitt 78.5% Max 95.7%

http://trail.motionbased.com/trail/activity/3006654

Thomas
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...