Varför så få kvinnor?

Instämmer i att de flesta ungdomarna har svårt att ha kul utan alkohol, men gäller inte det äldre också? Tycker nog att alla åldrar har svårt att gå på en fest eller piknick utan alkohol.

Jag är jättenästan helnykterist. Har aldrig druckit en hel öl i hela mitt liv, och självklart aldrig varit onykter heller. Om man inte räknar in berusning på upplevelser förståss, det fungerar faktiskt. Kan bara säga att nykterhet i det här landet är ett socialt handikapp. Om man går på en fest och sitter där nykter så kommer alla kommentarerna och det ständiga ifrågasättandet.

Många verkar känna sig hotade av min nykterhet. Min närvaro får dem att känna det som om jag påpekar ett fel i deras livsstil. Men jag har inga åsikter om det, var och en väljer själv. Jag känner mig starkt främmande i sådana sällskap. Följden har blivit att jag i princip aldrig går på disco, på krogen och klubbar och liknande. Man är ju en utomjording. Problemet är att det smittar av sig på andra områden också. Ska man ut och jaga älg så skall det supas efteråt osv. Nykterism är ett socialt handikapp, inget snack om saken.
 
Jag är jättenästan helnykterist. Har aldrig druckit en hel öl i hela mitt liv, och självklart aldrig varit onykter heller. Om man inte räknar in berusning på upplevelser förståss, det fungerar faktiskt. Kan bara säga att nykterhet i det här landet är ett socialt handikapp. Om man går på en fest och sitter där nykter så kommer alla kommentarerna och det ständiga ifrågasättandet.

Många verkar känna sig hotade av min nykterhet. Min närvaro får dem att känna det som om jag påpekar ett fel i deras livsstil. Men jag har inga åsikter om det, var och en väljer själv. Jag känner mig starkt främmande i sådana sällskap. Följden har blivit att jag i princip aldrig går på disco, på krogen och klubbar och liknande. Man är ju en utomjording. Problemet är att det smittar av sig på andra områden också. Ska man ut och jaga älg så skall det supas efteråt osv. Nykterism är ett socialt handikapp, inget snack om saken.

Klocklrent formulerat, precis som jag också känner. Nu är det i varje fall rökförbud på krogen så att jag kan andas där, men känner mig ändå utanför om jag inte är där med nykteristkompisar. Men den senare gruppen är det ont om på hemorten, så det blir inte ofta.
 
usch vad trist det är med den svensk fixeringen vid alkohol eller inte.
Vem gnäller och blir upprörd om jag äter ett päron i stället för ett äpple?Så vad är skillnaden på att dricka vin eller vatten egentligen?
Jag är gärna ute ensam i naturen etc,men det finns ingenstans jag känner mej så ensam som i folkhop i ett sk öltält(poppis företeelse här,den absolut viktigaste för att dra folk,billigöl i plastmugg till dyr peng och skräniga röster).Och så pratar "dom" om att det var "sån stämning och så roligt".
Jaha-förra helgen hade jag faktist kul utanför ett öltält,för jag hittade en femhundring.
gick på ett TREVLIGT kafé utan skrän,drack nåt gott med,nåt gott utan alkohol och hörde på musik.
 
Jag är gärna ute ensam i naturen etc,men det finns ingenstans jag känner mej så ensam som i folkhop i ett sk öltält.

Du är inte ensam om det! Jag får frossa av öltält, men ibland tvingas man ju dit av sociala skäl. Det händer väl nån gång vartannat, vart tredje år, och jag är alltid lika glad när jag får gå därifrån!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.