Båtluff i Stockholmsskärgård

Har planerat att Båtluffa med rygga & tält i skärgården med strandhugg och vandring på lite olika öar. Dock har jag börjat att fundera mer och mer på vad man ska ha på fötterna...

Kängor, låga trekkingskor (Garmont Vista typ) eller sandaler, alla har plus och minus. Någon som har ett tips, kanske själv varit ute och "gjort skärgården" med Waxholmsbolaget?
 
Svar på min egen fråga...

Efter att ha kommit hem från skärgården kan jag svara, man borde haft med sig: sandaler, lågskor, kängor samt vid strandhugg på Rödlöga var gummistövlar det enda rätta, vilket de som bodde (1 året runt boende och en massa sommargäster) därute gick omkring i...

Tyvärr kunde man inte ha med sig allt utan det fick bli en kompromiss, jag använde salomon expert low (hade inget annat med mig). Vilket ledde till att ibland var det varmt som f-n om fötterna, efter ett misstramp i ett dike samt på rödlöga promenerade man en längre tid i dyngsura dojor, men det är sådant man skrattar åt efteråt!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.