Aktivitet trots regn?

Jag har tappat fantasin totalt och vill gärna ha lite tips på saker att göra nu i helgen, jag är långledig tors-sön och planerade en skärgårdspaddling, men nu verkar det bli riktigt tråkväder.

Finns det någon rolig kurs som går inomhus i helgen, eller ska man kanske trotsa vädret och hoppas på att SMHÍ har fel?
:) Stort tack på förhand för tips på annorlunda och roliga tips
 
Vattuskräck?

wintermania; sa:
planerade en skärgårdspaddling, men nu verkar det bli riktigt tråkväder.

Ja, det vore ju jättejobbigt om det kom vatten på dig när du var ute och paddlade ;)

Hur mycket har du betalt för dina vattentäta kläder och grejer? Om summan är över 1000 kr är det prylhån/membranfusk/fegchock att stanna hemma.

(Om din rubrik hade varit "aktivitet trots kulingvarning" hade vi kunnat börja snacka)
 
Så det är bara att göra om det till en maratonpaddling där man paddlar 24 timmar per dygn, så slipper man gå iland:)
 
hoho.. där fick jag svar på tal :)

Jag har inga problem med lite nederbörd, kläderna och humöret pallar det, men eftersom tjejen skall med på turen blir väderfaktorn mera avgörande..
 
Hmm, såg bara överskriften och hade tänkt föreslå just paddling. Det funkar bra i regn om man bara har nog med bra kläder. Själv hade jag tänkt klättra, det är däremot kass att göra när det regnar, halt och eländigt.
 
Regn is a state of mind

wintermania; sa:
eftersom tjejen skall med på turen blir väderfaktorn mera avgörande..

...för hon har inga regnkläder? ;)

Då förstår jag lite bättre. Det finns människor som tycker att det är oerhört obehagligt att vara ute när det regnar. Förmodligen för att de har varit ute i regn utan rätt utrustning och rätt beteende. Och rätt blodsockernivå.

Har ni tänkt på att regn nästan bara är ett hinder om det startar innan man sticker ut?
Om det startar medan man redan är ute brukar det ju bara vara att ta på sig regnkläderna och fortsätta med det man håller på med, och anpassa sina aktiviteter en smula så att grejer inte blir blöta.

Hmmm... kanske är det därför jag inte minns att det har regnat när jag har varit ute. Förutom i lumpen. Då regnade det så att bomullsbyxorna blev blöta, och persedelpåsen blev också blöt där den låg i sin vattenpöl. Men sen dess har det nog inte regnat på andra ställen än i stan.
 
Du har rätt finns inget dåligt väder
-Bara dåligt anpassade kläder!
Om det skulle börja ösregna under mitt fiske!
Så fortsätter ja ändå.
Vid ex sommarregn kan fisket va riktigt bra=)
Finns föv riktigt bra & varma fleece jackor som är helt vattentäta & andas!
-Har en sån den ä suverän=)
Har även en riktigt bra keps av samma märke!

Mvh/David
 
Att paddla i "dåligt väder" ger nästan garanterat en aha-upplevelse och en känsla av tacksamhet att man ändå gav sig ut. Det brukar vara vacker och skönt och det inbegriper de flesta väder, utom sådan vind som gör att man blir rädd eller verkligen märker att man inte kan hålla vettig fart. Det mesta i syntet funkar som kläder. Det gör inget om man blir blöt när man sitter i kajaken, man blir inte kall i första taget.
(Men väl i land är det ju läge att byta om och torka kläder till nästa dag.)

Att paddla när det snöar är härligt.

Att gå i land, och tälta är lite sämre i regn, och underlättas av god ordning på prylar och rutiner. Ett rymligt tält underlättar.

Paddlar man lite längre brukar man kunna välja en övernattningsplats som kanse innebär fördelar som nån form av regnskydd och då blir allt en baggis.

Annars kan man ju bowla.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.