Benvärmare foto-tubkikarstativ...

DIY...
Jag har satt på nya och längre benvärmare på stativet till min tubkikare... Biltema 28mm rörisolering samt limma ihop slitsen med LocTite Power Glue som inte löser upp skumplasten...billigt varmt och bra...👍
 

Bilagor

  • 20200118_160143.jpg
    20200118_160143.jpg
    75.1 KB · Visningar: 649
  • 20200118_155717.jpg
    20200118_155717.jpg
    40.1 KB · Visningar: 629
Använd en gasbinda till att hålla ihop slitsöppningen medan limmet torkar...se upp att inte lägga på för mycket lim så det kläms ut överskott. Limmet torkar ganska snabbt. LocTite Power Glue är ganska segt och trögflytande. Förvara det i frysboxen då håller det länge. Tina upp limma och tillbaka ner i frysen.

Limmet är otroligt bra och jag använder det till det mesta...laga skor och kängor...tex skador i sulor...
 
Vassa föremål och finoptik...ja då har något gått galet från början...jag kommer att sätta svart vävtejp utanpå isoleringen för utseendets skull i vart fall... 33:- för 2m rörisolering...well...✨
 
Den som inte frågar får inget veta...
Så varför sätter ni "benvärmare" på stativet till en tubkikare? Jag har själv aldrig ägt eller ens använt en tubkikare så jag är en total novis inom detta område.

/lasse
 
Hej Lasse!

Det var en bra fråga Du ställer...🤔

Egentligen handlar det om flera saker men där benvärmare är en...på vintern är det skönt att ha lite isolering på stativets ben...särskilt om man har ett aluminiumstativ.

En annan är stötdämpning om (inte när) kikare/stativ ligger och skramlar ihop med annan bråte i tex skuffen på bilen...

Slutligen och kanske mest...så är det ljuddämning för att inte röja sig i onödan...

Hoppas Du fick något svar på dig fråga !!
 
Vassa föremål och finoptik...ja då har något gått galet från början...jag kommer att sätta svart vävtejp utanpå isoleringen för utseendets skull i vart fall... 33:- för 2m rörisolering...well...✨

Något så simpel som naglar brukar göra fina avtryck och jag tänkte inte bara på när kikaren är monterad.

En bra sak med någon form av stötskydd av den typen är att det blir bekvämare att lägga stativet över axeln när det bärs.
 
Det gör väl inget om det blir lite märken i isoleringen så länge den fyller sin funktion? Isoleringen är väl inte omtåligare än ett liggunderlag, och dessa brukar ju inte direkt ha stora problem med att det blir lite märken.
 
Det är betydligt snyggare med vävtejp ytterst än ałla sprickor och hål som kommer på rörisoleringen. Jag har röd spinnackertejp ytterst på rörisoleringen på min ispik.

Krympslang utanpå rörisolering bör också bli snyggt.

Thure
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...