Bästa ennatts hiken runt Örebro?

Hej utsidan.

Letar efter den vackraste korta turen i Örebro med omnejd. Vill ha något som tar ett par dagar att gå, så man får övernatta någonstans halvvägs.

Har nyligen provat på Göljestigen som var väldigt vacker, men kort (och svinkallt, hade 2 grader i tältet på natten :D ), skulle gärna ta mig ann något lite längre, är hiking sugen som bara den.

Har ni några rekommendationer? Någon som vill följa med en helg? Tjej, kille, ung, gammal, erfaren, nybörjare spelar ingen roll, jag har det mesta i utrustningsväg och har vandrat en hel del. Bara kul med sällskap :)
 
Bergslagsleden är ju fin. Nästan alla etapper har en eller två "fornlämningar" och/eller utsiktspunkter. Nackdelen är ju såklart att man tyvärr tvingas gå tillbaka samma väg dagen efter om man inte lyckas få skjuts/bli hämtad/ta lokaltrafik. Personligen gillar jag Kloten-Gillersklack och Leken-Sixtorp (där vindskyddet vid Stenbäcken har underbar utsikt med solnedgång).

Jag är hemma i Örebro till den 17 juli, och är ledig. Tar gärna en sväng ute i naturen. Bara att skicka ett meddelande!
 
Välj någon av Erik Rosenbergs klassiska böcker och följ i hans spår, han brukade sova i en lada eller under en buske
 
Bergslagsleden är ju fin. Nästan alla etapper har en eller två "fornlämningar" och/eller utsiktspunkter. Nackdelen är ju såklart att man tyvärr tvingas gå tillbaka samma väg dagen efter om man inte lyckas få skjuts/bli hämtad/ta lokaltrafik. Personligen gillar jag Kloten-Gillersklack och Leken-Sixtorp (där vindskyddet vid Stenbäcken har underbar utsikt med solnedgång).

Jag är hemma i Örebro till den 17 juli, och är ledig. Tar gärna en sväng ute i naturen. Bara att skicka ett meddelande!
Har du bil? i så fall kan vi ta två bilar, lämna den ena i slutet av vår planerade etapp, ta den andra bilen till trail headen, och sen åka och hämta den när vi kommit fram. Då kan man ju gå så långt man vill :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...