[Skåne] Gissa bilden!

Inte helt lätt kanske

Var är vi och i vilken riktning är bilden fotograferad? Kyrka skymtar i horisonten och påstås vara klar identifikationspunkt, enligt min gamle fanjunkare.
 

Bilagor

  • IMG_0979.jpg
    IMG_0979.jpg
    90.5 KB · Visningar: 489
Troswe får studera skuggorna bättre men felaktig riktning angiven. Det finns ju långa skuggor vid fler tillfälle. Bilden är bara ett par dagar gammal.
 
Senast ändrad:
Långa skuggor = lågt stående sol från sidan = morgon eller kväll = solen i öster eller väster - dvs bildriktning nord eller syd och syd var fel - alltså nordlig riktning.

Men vilka fält på Österlen ( som jag antar det är) vet jag inte och kyrkorna kan jag inte - mer än Ravlunda kyrka där piraten "slutligen" begravdes (Härunder vilar en man som hade för vana att skjuta upp allt till morgondagen men bättrade sig på sitt yttersta och dog verkligen.....

och Ravlunda kyrka är ju inte helt avlägsen skjutfältet där fanjunkaren kan ha huserat

/Patrik, som red Islandshäst i krokarna på Långfredagen
 
Fel och fel igen, vi är i Søderlen. Såhärårs står solen rätt tidigt och sent lågt, tillskillnad mot vintertid då det blir en glimt i sydlig riktning. Tog bilden häromdagen.
 
Tjena!

Kan det vara "skivarps vägen..där väg 101 delar sig mot Abbekås o Skivarp! (från Ystad)

Mvh Nicklas L
 
Tre förslagna riktningar men ingen rätt av åtta, där bara en är rätt.
Var är vi och i vilken riktning är bilden fotograferad?
 
Tre förslagna riktningar men ingen rätt av åtta, där bara en är rätt.
Var är vi och i vilken riktning är bilden fotograferad?

Ja, då är det ju nordväst som är riktningen (enligt mitt skugg-resonemang) men allra sydligaste Skåne är inte min hemmabana - är född i NO Skåne och numera i exil i Blekinge så söder om landsvägen är avlägset.

/Patrik
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...