The Norway Expedition 2020

Nu blir Norrbottningar insläppta i Norge! Ni får flytta snabbt om det ska bli en tripp till Anders i år också. ;) :)

Norge stryker Norrbotten från lista

Norge stryker Norrbotten från listan på särskilt coronadrabbade regioner, skriver norska UD i ett pressmeddelande.

Beslutet, som träder i kraft på lördag, innebär att personer som reser därifrån till Norge inte längre måste
sitta i karantän vid ankomsten.

Sedan tidigare är även resande från Västerbotten, Södermanland och Kalmar län undantagna från kravet på tio
dagars karantän i Norge. Norska myndigheter drar gränsen för karantänskrav vid 20 nya bekräftade fall per
100 000 invånare under 14 dagar.

Källa: SVT-text-tv
 
Nå, för oss var gränsbommen nere så vi fick lov att avboka vår fjordhytte. Men bokade samtidigt första augustiveckan nästa år. Rosendalsreisen 2021, således...

Ja, jag förstod att loppet var kört för er, men jag kunde inte låta bli att lägga in förra inlägget.:)
Då får vi hoppas på bättre tur nästa år och att Corona är borta.:)
 
Äntligen, efter en lång väntan! :love:
Får jag också besök på vägen ner då?
Du vet vad det blir när du kommer förbi.:)
Kaffe och sockerkaka, blåbärskaka el. lingonkaka.:)
Vilket smakar herrn bäst?:)

Blir det så att jag tar mig ner så tvivlar jag att det blir någon stopp fören jag är i Luleå.
Vi får spara besöket till senare när det har lugnat sig lite med rese restriktionerna.
Det här är förste gången jag tackar nej till fika, inget lätt beslut.:censored:
 
Blir det så att jag tar mig ner så tvivlar jag att det blir någon stopp fören jag är i Luleå.
Vi får spara besöket till senare när det har lugnat sig lite med rese restriktionerna.
Det här är förste gången jag tackar nej till fika, inget lätt beslut.:censored:

Ja, jag förstår det! Längtan efter frugan är väl stor nu???:love:
Du har väl inte träffat henne på typ 6 månader nu, eller hur?:love:
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
cagdas cultured fish in norway Fiske 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.