ryggsäck

thor1

Gäst
har köpt en ryggsäck utomlands Outdoor Gear heter den eller märket(känner du till detta märke?), den var extremt billig och det stod den rymmer 70 liter ser precis ut som ryggsäckar som man i sverige får betala tusenlappar jag betalade ca 400kr, när jag kom hem pillrade jag bort lappen och då stod det plötsligt 50 liter, den ser dock när jag gämför med andra i affären ut som att den mycket väl kan rymma 70 liter men finns det nått mer sätt att mäta hur mycket den rymmer?
 

Anonym från gamla forumet

Gäst
Godtyckligt mått på ryggsäckars storlek

Måtten stämmer inte alltid med verkligheten. Har du haft arméns lilla ramryggsäck i lumpen? Den påstås rymma 35 liter, men rymmer lätt grejor för en kortare (några dagar) fjällresa. Jämför med motsvarande mordern ryggsäck!


Jag tycker att du ska jämföra med en kompis. Packa hans 70 eller 50 liters full och se om samma grejor går ner i din.
 

AndersV (Anders Villumsen)

Gäst
Prova med packflingor

En ide är att fylla säcken med packningsflingor, som man förpackar ömtåliga saker i. Mät sedan med att ösa över i en 10 l hink. Man får väl vara fösriktig att man inte komprimerar för mycket.


Anders Villumsen
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...