Svenska folkets friluftsvanor

Hej!

Kliver en kort stund in i rollen som forskningskommunikatör på Mittuniversitetet men jag tänker mig att det kan finnas intresse för denna forskningsrapport. Om moderatorer misstycker får ni ta bort tråden.

Nyligen publicerades en undersökning av svenska folkets friluftsvanor, en uppföljning av en undersökning som gjorde 2007. För den som är intresserad finns en beskrivning av rapporten här, samt en länk till rapporten: https://www.miun.se/kontakt/press/p...uftsliv-allt-viktigare-vid-val-av-bostadsort/

Ska tilläggas att jag inte har någon koppling till projektet och kan inte svara på frågor.

Mvh Anders
 
tänker alltid att det är vanligare att de med ett utpräglat intresse för friluftsliv,samt även de med högre utbildning tar sej tid att besvara s här omfattande enkäter.
Men nog gäller det för mej att valet av bostadsort är mycket präglat av närheten till att enkelt vistas ute i naturen,vardag som helgdag.
 
tänker alltid att det är vanligare att de med ett utpräglat intresse för friluftsliv,samt även de med högre utbildning tar sej tid att besvara s här omfattande enkäter.
...

Detta spelar i sammanhanget ingen roll då detta är kompenserat för i undersökning. Ingen seriös forskare skulle missa det.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...