Klepper aerius 20

Hej,

Jag har en klepper aerius 20 som jag tyvärr inte får plats med och tänker därför sälja den. Var är lämpligast att sälja den och vad är den värd?

Tack för hjälpen
 
Har inte själv paddlat den. Skulle tro att det säkert är tio år sedan den blev använd sist. Är osäker men skulle tro att duken är original från tiden de tillverkades. Har satt ihop den och den ser fin ut med tanke på åldern.

/ Kristoffer
 
Finns de på forumet som har eller har haft modellen. Du hittar dem via sökfunktionen. Priset torde ligga nånstans kring 4000???

Thure
 
Skinnet avgör

Hej, priset brukar styras helt av skinnets skick. Är det mjukt och smidigt, eller sprött och med förhårdnader? I det senare fallet är det dags att sy ett nytt skinn och det går på, i mycket runda slängar, 15 000. Då är priset för en komplett trästomme i bra bruksskick inte 4 000, utan kanske en tusenlapp.

Den som ska sy ett nytt skinn bör anlita en bra skräddare, t ex Markus Heise. Tyvärr har en polsk leverantör fått många klagomål mot sig för dålig passform och finish.
 
Jag sålde en sådan i fint skick i våras för 10.000. Min var komplett med kapell men utan packsäckar och alltså i ett mycket gott skick.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.