Quietstove eller BernieDwag

Var vänlig specificera var i mitt inlägg det antyds att du är en av de två missnöjda kunderna.
Med kombinationen från BernieDawgs egna ord några få inlägg ovanför: "I have sold two of these caps to Swedish buyers." så kan man tyvärr inte annat anta, eftersom jag på flera ställen i detta forum redovisat mitt montage av en DaN i ett Hiker+.
 
Med kombinationen från BernieDawgs egna ord några få inlägg ovanför: "I have sold two of these caps to Swedish buyers." så kan man tyvärr inte annat anta, eftersom jag på flera ställen i detta forum redovisat mitt montage av en DaN i ett Hiker+.

Han har sålt två exemplar till Sverige, vars kunder tydligen var missnöjda. Som en reaktion på detta vill han inte ha att göra med svenska köpare. Detta trots hundratals nöjda kunder och ett i övriu gott rykte.

Det tycker jag är en "litet väl häftigt" reaktion.

Jag har inte blandat in dig i detta =)
 
Som jag tolkar det har han haft kommunikation med 2 svenska köpare (+ mig som aldrig fick chansen) varav en har gett honom dåligt omdöme på ebay. Då borde det vara den andra personen som är missnöjd. Missnöjd person, om du är medlem på utsidan köper jag gärna din Dawg-À-Nova! Skicka mig ett meddelande!

//Erik
 
Kul att ni snodde även denna tråd till pajkastning, sånt kan ni ta mellan er! :(

Har beställt en Quietstove-adapter trots att den är något dyrare. BDs agerande har inte med saken att göra. Det är ståltråden... När jag tittat på youtube verkar dom brinna identiskt och någon information om ev ökade CO-värden finns inte.
 
QS-hattarna är tillverkade m.h.a någon form av 3d-printing med påföljd att det blir ett sintrat material som är mycket styvare/sprödare..

Alla QuietStoves med stift har fyra och inte tre. Vi har aldrig haft några kundrapporter för stiftbrott.

QuietStove kommer med en full livstidsgaranti. Lämna in den till en fullständig återbetalning (90 dagar), om du inte är 100% nöjd.

Alla QuietStoves komma med:

tryckta instruktioner
Kundsupport via e-post och vårt forum
90 dagars pengarna tillbaka garanti
Livstidsgaranti

Vi sänder till Sverige.

Translated med Google Translate.
========================================================================

All QuietStoves with legs have four legs on the bottom and not three. We have never had any customer reports of legs breaking.

QuietStove comes with a full lifetime warranty. Return it for a complete refund (90 days) if you are not 100% satisfied.

All QuietStoves come with :

Printed instructions
Customer support by email and our forum
90 day money back guarantee
Lifetime warranty

We ship to Sweden.
 
Kul att ni snodde även denna tråd till pajkastning, sånt kan ni ta mellan er! :(

Har beställt en Quietstove-adapter trots att den är något dyrare. BDs agerande har inte med saken att göra. Det är ståltråden... När jag tittat på youtube verkar dom brinna identiskt och någon information om ev ökade CO-värden finns inte.

Levererades på sex dagar, fungerar kanon. Det enda jag önskat var att det var något lägre då hade det gått enklare att packa köket (MSR Dragonfly).
 
Köpte mig en hatt till mitt Trangia Multifuel X2, eftersom Berniedawg inte svarar på kommunikation längre (från mig iallafall) så blev det ett Quietstove. Test hemma i källaren är tyst, har inte hunnit testa ute i verkliga förhållanden. Snabb leverans, har tappat hatten en eller 2 gånger, inte en spricka eller märke på den.
 
Hei
Det synes å være noen misforståelser, feilinformasjon og forvirring angående mine produkter og politikk.
Jeg selger alle mine produkter til kjøpere i Sverige fra websiden min. Jeg fortsetter å selge Dawg-A-Nova cap direkte. Svenske folk kan kjøpe alle mine cap produkter fra meg direkte fra websiden min. Bare send meg en e-post til min e-postadresse finnes på:
www.bluewaterstove.com
Jeg selger alle mine produkter til kjøpere i Sverige gjennom eBay med bare ett unntak. Jeg er ikke tiden selger / forsendelse av Dawg-A-Nova cap til Sverige fra mine eBay salg.
Jeg kan igjen selge Dawg-A-Nova cap til kjøpere i Sverige via eBay en gang i fremtiden.
Kjøpere i Sverige bør være klar over at den tidligere plakat tilbyr produkt som ser akkurat ut som meg. Alle mine motiver var på markedet først. Lag dine egne konklusjoner om hvem som kopierte hvem.
Takk for din tid.
Cheers,
Gary (aka BernieDawg)
 
Thank you for your answer

Hi Gary,

I tried communicating with you, telling you I wanted to buy a Dawg-A-Nova for burning petrol or white gas. I also asked if you had anything for a Trangia Multifuel X2. No reply. Since I am not allowed to buy a cap for my nova, and you don't answer the question about Multifuel X2, I had to go to the only supplier left to me.

If you start selling a cap for Nova, with the option to ship to Sweden, I will buy one. If not, I have to make do with the second best. No politics, just availability. I won't buy a third multi fuel stove just to be able to buy a cap from you for eg a MSR stove.

Hope you see my perspective on things.

//Erik
 
I am sorry if there has been some confusion over this, Erik. If I have treated you unfairly, I apologize.
Perhaps you could contact me at my business email address and I can offer you the products you would like off this forum? I understand that on many forums it is considered inappropriate to discuss business dealings like this in public. I don’t want to break any rules here. It is very hard for me to translate Swedish. I am not very good at that.
Just go to my website to obtain my address.
Again, I am sorry if I have misunderstood what is going on or failed to respond in the way you think I should in emails. Let’s try again.

If this exchange between Erik and I in your public forum is inappropriate, all readers have my apologies as well.

Please excuse my bad Swedish.
-----------
Jeg beklager hvis det har vært noe forvirring over dette, Erik. Hvis jeg har behandlet deg urettferdig, beklager jeg.
Kanskje du kan kontakte meg på min virksomhet e-postadresse, og jeg kan tilby deg de produktene du ønsker av dette forumet? Jeg forstår det slik at på mange fora anses det uhensiktsmessig å diskutere forretninger som dette i offentligheten. Jeg ønsker ikke å bryte noen regler her. Det er veldig vanskelig for meg å oversette svensk. Jeg er ikke så veldig god på det.
Bare gå til webområdet mitt for å få adressen min.
Igjen, jeg beklager hvis jeg har misforstått hva som skjer eller ikke klarte å svare på den måten tror du jeg skal i e-poster. La oss prøve igjen.

Hvis denne utvekslingen mellom Erik og jeg i det offentlige forum er upassende, alle lesere har mine unnskyldninger også.

Vennligst unnskylde min dårlige svensk.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Dan B MSR XGK och QuietStove Kök och brännare 4
AndersPH Trangia 25 eller 27, välja storlek? Kök och brännare 23
turtle Finns det nån sida eller liknande där man kan lära sig om "nesting" av olika köksprylar? Kök och brännare 28
hsp Vindskydd eller kall mat Kök och brännare 4
Lasse Åbom Slut på gas eller annat fel? Kök och brännare 45
Dr.Jones Optimus Hiker tillverkas ej längre? Eller? Kök och brännare 16
johanb.org Trangia 25 - UL eller HA, teflonpanna eller ej? Kök och brännare 42
KemperBoyd Vega eller Express Spider II? Kök och brännare 3
AntonR Coleman fyrestorm eller andra vindsäkra toppmonterade brännare. Kök och brännare 15
Nordiska Motorcyklister Firemaple - Konstant sugiga eller otur..? Kök och brännare 6
gahne Kök för höst&vår, gas eller MF? Kök och brännare 11
mkruse Tillaga varm mat utan kök eller öppen eld. Kök och brännare 46
Mullemek Fotogen eller bensin Kök och brännare 24
joanc Gaskök bred eller smal låga Kök och brännare 6
Jooohan Firebox, rostfri eller svart lackerad? Kök och brännare 3
Jackiie Omnifuel 2 eller OmniLite TI? Kök och brännare 23
D300 HA eller NS Kök och brännare 5
q17 Brännare på gasflaska eller stående bredvid? Kök och brännare 12
create Trangia 27 eller Primus? Kök och brännare 12
graylingman Buckla i pumpflaska - anledning till oro eller utbyte? Kök och brännare 8
henke.lofgren Grillgaller som är ihopbyggbart eller liknande. Kök och brännare 8
Tetris Värmeväxlare eller inte värmeväxlare, det är frågan. Kök och brännare 46
haiwa IsoPro eller PowerGas Kök och brännare 7
Coachmike Vilket multi eller bensinkök är bäst!? Kök och brännare 43
Elvah Ett eller två spritkök på tre personer? Kök och brännare 18
TVM:arn Primus Etapower MF eller Primus omnifuel Kök och brännare 8
alexs Primus 1.4l (eller någon annan) stålkastrull till trangia 25 kök? Kök och brännare 1
Chinesecrestedlover Vad är säkrast/bäst - sprit eller gasolkök? Kök och brännare 26
patrix Helios Jetboil eller bensinkök? Kök och brännare 8
Aleks_T Ha kvar Biltema-gaskök eller byta? Kök och brännare 14
pelka Tändare eller inte på brännare? Kök och brännare 32
dsk Sprit, gas eller primus for nybegynnere? Kök och brännare 13
Daddy EtaExpress eller Crux/Crux Lite? Kök och brännare 20
Tenoren Primus EtaPower EF eller Trangia 27 (UL) med gasbrännare? Kök och brännare 14
justsafe Titankärl eller aluminiumkärl? Kök och brännare 20
mBengtson ETAPower EF eller Jetboil Helios Kök och brännare 14
estetdrägg Gas är fruktansvärt odrygt!!! (Eller har jag missat nått?) Kök och brännare 32
Jockemeister Sprit eller gas? Kök och brännare 35
Avslut090305 Ny kastrull eller nytt kök? Kök och brännare 8
mikeon ETApower eller Stormkök Kök och brännare 10
majjen Bensinkök (eller multifuel) Kök och brännare 48
majjen Stegjärn - eller inte? Kök och brännare 0
dsk Design? Kök slange eller alt på tanken? Kök och brännare 5
sommar07 mini-trangia eller biltema/ÖB's kök? Kök och brännare 33
BrittMarie Stor eller liten gasbehållare? Kök och brännare 39
skånepågen Gas eller t-sprit på resan till Österrike? Kök och brännare 11
Johan Höglund Nova eller Nova+ Kök och brännare 5
graylingman KAP eller Trangia multifuel Kök och brännare 21
Blåbär Gas eller multifuel? Kök och brännare 4
The Trooper Primus eller Optimus. Kök och brännare 25

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...