Nej till vargjakt 2011!

Självklart man skriver under



Naturskyddsföreningen


"Oacceptabelt beslut om varg"

http://www.naturskyddsforeningen.se/natur-och-miljo/aktuellt/%3Fnews%3D19359

Oacceptabelt beslut om vargjakten, säger Naturskyddsföreningen "-Vi behöver minst en vargstam på 1000 individer för vargstammen bör vara friska..." (Uttalande av Naturskyddsföreningen i dom Svenska Massmedierna)

Se hur det gick med Tigern:

‎"2010 är Tigerns år i den kinesiska kalendern och FNs biodiversitetsår. Därför har WWF satt som mål att långsiktigt vända den nedåtgående tigertrenden och fördubbla antalet tigrar till 2022. Totalt uppskattas antalet vilda tigrar idag till ca 3200."

Istället för att hänvisa till naturskyddsföreningen som är lika opartisk i frågan som jägareförbundet varför inte kolla på EU:s rovdjursforskare/experters (LCIE) rapport "Position statement from the Large Carnivore Initiative for Europe on the 2010 Swedish wolf hunt". Där dom i stora drag ger stöd för svensk licensjakt på varg.

http://helahalsingland.se/halsingland/1.2585928-eu-s-rovdjursexperter-ger-gront-ljus-till-vargjakten

http://www.jagareforbundet.se/svens...2/EU-experter-stoder-svensk-vargjakt-1.15488/ (Här finns länk till rapporten.)
 
Fan vad märkligt ändå,,,
att när en jägare mördar en skidåkare så ska man enligt jägarna "inte döma nån på förhand", "låta rättvisan ha sin gång" och "vänta och se".
Men ni får aldrig nog av att orera mot vargen som FORTFARANDE INTE DÖDAT EN MÄNNISKA I SVERIGE I MODERN TID.....................
 
Fan vad märkligt ändå,,,
att när en jägare mördar en skidåkare så ska man enligt jägarna "inte döma nån på förhand", "låta rättvisan ha sin gång" och "vänta och se".
Men ni får aldrig nog av att orera mot vargen som FORTFARANDE INTE DÖDAT EN MÄNNISKA I SVERIGE I MODERN TID.....................

Om du tror att man vill ha bort vargen för att man tror att den kommer att döda människor så bör du nog läsa på lite.
 
Om du tror att man vill ha bort vargen för att man tror att den kommer att döda människor så bör du nog läsa på lite.

Det har ju varit ett rätt vanligt argument här på utsida. Vågar inte skicka barnen med skolbussen osv.
Och som "landsbygdsbo" och djurägare så har jag absolut inget mot att ha varg, lo, räv, rovfåglar osv i närheten. Man får anpassa sig lite bara.
 
Det har ju varit ett rätt vanligt argument här på utsida. Vågar inte skicka barnen med skolbussen osv.
Och som "landsbygdsbo" och djurägare så har jag absolut inget mot att ha varg, lo, räv, rovfåglar osv i närheten. Man får anpassa sig lite bara.

"anpassa" ? Om din favorithäst blivit riven i baken av en varg och veterenären presenterat en räkning på 10.000,- ...och du forfarande vill ha mer varg, då har du anpassat dig på ett trovärdigt sätt. (om du mår bra för övrigt)

Allt går bra som regel om man slipper "anpassa" sig, det är mänskligt.
 
Jaså supergeten.
Ni får alltså aldrig nog av att jiddra om att ni vill utrota en djurart som du till och med håller med om
att den inte skadat en människa.
Felet är alltså att den ligger bakom tio % av dödsfallen bland jakthundar i vargrevir,,eller?
Eller att den tar några får ibland?
Ja, det är ju verkligen värt att kräva självbestämmande i glesbygden för....?
Nä, konspirationsteorier om vad "vargkramare" håller på med i storstäderna kan ni tro på men all
statistik som inte stödjer totalt utrotande av varg är lögn och förbannad dikt enligt er..
 
Aha ,,,,
Nu förstår jag .
Allt som kostar mer än tiotusen kronor ska man utrota..
Argumenten för att utrota en djurart blir bättre och bättre
 
"anpassa" ? Om din favorithäst blivit riven i baken av en varg och veterenären presenterat en räkning på 10.000,- ...och du forfarande vill ha mer varg, då har du anpassat dig på ett trovärdigt sätt. (om du mår bra för övrigt)

Allt går bra som regel om man slipper "anpassa" sig, det är mänskligt.

För det första, hästen är försäkrad. Visst är det synd om hästen, men lösspringande jakthundar har varit mer vanligt förekommande och om dom inte river hästen så stressar dom både hästar och andra djur.
För det andra, att anpassa sig betyder i alla fall för mig att man inte skjuter ihjäl allt som inte passar in i ens liv.
För det tredje, jag hade tänkt hålla mig från vargtrådarna, och nu tänker jag göra det.
Jag önskar vargar, hundar, hästar, lo, ko, och alla andra en god jul!
 
Aha ,,,,
Nu förstår jag .
Allt som kostar mer än tiotusen kronor ska man utrota..
Argumenten för att utrota en djurart blir bättre och bättre

Folk kan nog ändra åsikt för en betydligt lägre summa.

Kan ni inte undvika sådana utryck som "utrota" "och "mörda" ?
-Det känns som man befinner sig bland berusade tonåringar på en hockey-mach.
 
För det första, hästen är försäkrad. Visst är det synd om hästen, men lösspringande jakthundar har varit mer vanligt förekommande och om dom inte river hästen så stressar dom både hästar och andra djur.
För det andra, att anpassa sig betyder i alla fall för mig att man inte skjuter ihjäl allt som inte passar in i ens liv.
För det tredje, jag hade tänkt hålla mig från vargtrådarna, och nu tänker jag göra det.
Jag önskar vargar, hundar, hästar, lo, ko, och alla andra en god jul!

Bra sagt, håller med!!
 
"anpassa" ? Om din favorithäst blivit riven i baken av en varg och veterenären presenterat en räkning på 10.000,- ...och du forfarande vill ha mer varg, då har du anpassat dig på ett trovärdigt sätt. (om du mår bra för övrigt)

Allt går bra som regel om man slipper "anpassa" sig, det är mänskligt.

för ungefär 1 månad sedan blev några hästar skurna i underlivet i närområdet där jag bor, jag är ganska säker på att det inte var varg.. hur ska jag med din retorik hantera detta, ska jag ge mig ut och skjuta gubbar?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...