[Skåne] Gissa bilden!

Jag har letat på flera kartsiter.

Vägen som du sökte i frågan är det Sjörupsvägen? Namnet på vägen har jag från Google Maps men där finns inga gatunummer.

Siffran 111 är från kartan på Ystad kommuns hemsida men det kanske är något annat än en gatuadress.

Thure
 
Den här dan bjöd Skåne på praktfullt vinterväder. Var är övre bilden tagen och vad heter byggnaderna på höjden i bakgrunden? Bilden nederst på samma ställe men annan bildriktning.

Thure
 

Bilagor

  • OI000024.jpg
    OI000024.jpg
    23.7 KB · Visningar: 217
  • OI000025.jpg
    OI000025.jpg
    91.4 KB · Visningar: 210
Senast ändrad:
Riktigt tomhylsan. Orups sjukhus invigt 1915 var från början ett sanatorium som lades på höjden för att det ansågs att luften var bra för tbc-sjuka patienter. Har du ny bild?

Thure
 
(...) Orups sjukhus invigt 1915 var från början ett sanatorium som lades på höjden för att det ansågs att luften var bra för tbc-sjuka patienter. (...)
Har inte följt tråden så sen på bollen, men vi kan inte ha befunnit oss särskilt långt ifrån varandra. Jag har också nyss njutit av denna fina och välbekanta anblick per skridsko, och samtidigt insett, att stora skaror stockholmare, blekingar m fl gett sig ner till Skåne och Ringsjöarna. Vi lär nämligen ha haft landets bästa isar denna veckohelg :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.