Hej! Det har satt sig en kattuggla (förmodar vi) utanför vårat hus i en vattenpöl. Den satt där i pölen igår när jag kom hem och väjde inte för bilen. När jag senare åkte ifrån huset om kom tillbaka några minuter senare hade den satt sig inne i skogen vid ett träd på den lägsta grenen. Sedan försvann den under natten och morgonen men är nu tillbaka i vattenpölen. Kan det vara något fel på den? Eller bör vi bara lämna den ifred?
 

Bilagor

  • IMG_1855.jpg
    IMG_1855.jpg
    125 KB · Visningar: 1,029
  • IMG_1856.jpg
    IMG_1856.jpg
    127 KB · Visningar: 1,010
  • IMG_1857.jpg
    IMG_1857.jpg
    146.7 KB · Visningar: 1,009
Vi hann inte ringa något. Den flög iväg och kom inte tillbaka. Innan den flög iväg så kom den tillbaka dock och satte sig i samma pöl. Det kvarstår ett mysterium för oss alla
 
Jag har träffat på sådana här och dom ser alltid friska ut och kan flyga iväg - förmodligen är dom bara lite småsjuka och trötta.

Jag har haft en skitstor glada i handen som jag fick bära in i skogen från en väg ,den satt fast i mc handskarna...den var lugn.

Den kanske hade fått sig en liten smäll av en bil t.ex
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hassex Vit uggla?? Vilda djur 8
Staffan Andersson Vilken uggla? Vilda djur 9
kimji Vad för uggla? Vilda djur 2
FreddeA Vilken fågel? En vit uggla? Vilda djur 14
dansa Vad var det för uggla?? Vilda djur 5
larsdahlin Död uggla Vilda djur 10
Lars G A Vilken uggla hoade Vilda djur 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...