TV4 spelar in överlevnadsserie

Nu när det börjar sändas, vad tycker ni?

Själv såg jag bara avslutning på programmet och det upplevde jag mest som tramstävlingar där någon skulle slås ut. Dock ska jag ge försöka ge hela programmet en chans. Såg det va Alaska från Alaska nästa gång.

Det hade varit väldigt kul att se en överlevnadsserie utan tävlingar, eller med tävlingar för att kunna vinna utrustning/mat, men där ingen slås ut, utan där samarbete ger vinst för hela teamet.
 
Kikade på programmet och det var ganska trevligt om man tar det för vad det är - underhållning. Men visst blir man irriterad ibland av den uppenbara bristen på kunskaper och att de är så uppassade att i princip inget farligt kan hända. Eller vad sägs om de här kommentarerna under utmaningen i slutet som gick ut på att peka ut norr, givet plats och exakt tid, och med solen framme:

"Jag har aldrig behövt räkna ut vilken riktning jag ska gå i, så det känns ganska jobbigt faktiskt"

"Det finns ju två sätt att hitta norr på. Dels solen och dels månen. Solen lyser ju alltid på dess sydsida, och jag tittade på månen tidigare."

Men, som sagt, om man ser det som ren underhållning där bekanta gamla idrottsansikten får utmana sig själva lite grann, och undviker att jämföra med någon riktig överlevnadsdokumentär, så är det faktiskt helt ok.
 
Märkligt.

De är borta i två tre dagar.
Bär, som jag förstår det , ingen mat.
De delar på ett vindskydd....

Vad bär de då för något? De pratar om, och ser ut som, att de bär "20-30 kilo". Det har jag inte ens som startvikt vid två veckor i Sarek...
 
De såg ut att ha klätterutrustning med sig (rep och hjälmar hängde i alla fall utanpå ena ryggsäcken). Sen verkade ju en av väskorna vara en fejkad radiolåda (stor vattentät låta med lite fejkpanel och en satellitradio).

De hade väl bara EN riktig ryggsäck per grupp? Och där hade de väl sovsäckarna antar jag...?
 
Tre dar i vildmarken och dom är inte ens skitiga när dom kommer fram till civilisationen.................... Då var ju "Mot alla odds" som SVT visade MYCKET MYCKET bättre.
 
I konkurrens med allt annat skräp som sänds så tycker jag att det är ganska skoj. Däremot så hade jag önskat ett större inslag av överlevnadsutmaningar och mindre spring. De är ju bara ute i ett par dagar och på så kort tid klarar dom sig ju på bara vatten...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
outdoorsman Ny överlevnadsserie - Discovery channel Överlevnad 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...