Förlorad väska i Klåveröd

Jag var ute i Klåveröds strövområde i onsdags och blev av med min väska på parkeringen. Var en kort bit bort och väskan var borta när jag kom tillbaka 30 min senare (jag vet, klantigt att inte ha koll på den, men det var inga andra där vad jag såg och jag trodde att "utemänniskor" var ärliga...). Hur som helst. I min väska fanns bland annat dator och plånbok (som jag inte hyser någon som helst förhoppning om att få tillbaka), men även ett par Han-Wag skor, sköna raggsockor, min superbra termosmugg och lite övriga kläder. Och själva väskan var en north face base camp (http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/vaskor/080394/the-north-face-base-camp-duffle-m fast röd), så jag saknar även den. Och jag saknar mina skor!

Min förhoppning är att tjuven snodde datorn, men dumpade resten i närheten. Så om någon mot förmodan skulle hitta något som skulle kunna likna mina saker blir jag jätteglad om ni hör av er!

/Slarv-maja/Klant-pelle/valfritt öknamn för en klant...
 
Trist när man inte får ha sina saker i fred när man glömmer dom! Som tur är har jag alltid lyckats få tillbaka alla mina bortglömda saker (hittills får man kanske lägga till). Men men, kommer höra av mig ifall om jag hittar något. Bor dock några mil från Klåveröd så antagligen blir det ganska svårt, men man ska aldrig säga aldrig!

Det känns nästan som att tjuven såg väskan, slängde in den i bilen och försvann snabbt från platsen. Kolla du noga runt om kring parkeringen? Jag hade nog också kört längs med vägen sakta och kollat längs med dikena också. Antagligen åkte tjuven iväg en bit innan den gick igenom bytet och därmed dumpade det ointressanta. Hade jag varit tjuven hade jag nog velat ha väskan med då den modellen är riktigt snygg så man får nog hålla utkik efter andra grejer med förutom den röda väskan. Antagligen har du redan kommit fram till detta själv men det kan alltid vara värt att nämna ifall ifall.

Lycka till / Joakim
 
Tack för dina uppmuntrande ord! Jag bor tyvärr i gbg och vid tillfället hade vi relativt bråttom till tåg osv. Men vi försökte hjälpligt kolla diken osv utan resultat. Försäkringsbolaget verkar dock inte vara allt för snåla i detta fall och jag har en liten "bonuscheck" så att jag slipper självrisken en gång, så det här ska nog lösa sig. Men som sagt var är det irriterande...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
100826 Klåveröd "vita leden" Skåne 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...