Delseger för Änok

avslutad210712

Gäst
"Förvaltningsdomstolen i Luleå är den rättsliga instans som fattade beslutet att stoppa avverkningen."

Men vad annars kunde man vänta sig av en Västerbottning i förskingringen :)
 
Underbart!

Nu har vi natur vänner också en paragraf. Paragraf 18!

Förstår inte att man vill avverka i ett sådant område som på bilden. Om marken som vill avverka ligger i deltat bör ju faktiskt staten köpa loss marken och göra reservat av det hela.

Ps hoppas inte signaturen "niking" hittar denna tråd för då blir det livat och tråden din kan bli en av de längsta.
 
Jag är väldigt anti allt vad "modernt" skogsbruk heter och gläds åt detta - men, var inte argumenten för detta avverkningsstopp rätt... luddiga?
 
"Förvaltningsdomstolen i Luleå är den rättsliga instans som fattade beslutet att stoppa avverkningen."

Men vad annars kunde man vänta sig av en Västerbottning i förskingringen :)
¨

Ha ha, se där! :) Tack för rättelsen!

Jag är väldigt anti allt vad "modernt" skogsbruk heter och gläds åt detta - men, var inte argumenten för detta avverkningsstopp rätt... luddiga?

Fast att stoppa avverkning med hänsyn tagen till att den "är oförenlig med intressen som är av väsentlig betydelse för naturvården" känns ju inte helt främmande i detta fall. Möjligen luddigt, men inte mindre korrekt för det, om du frågar mig.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...