Alkylatbensin i pump?

Går det att knalla in och fylla sin 1/2 liters bränsleflaska på först bästa mack?
Under mina paddelturer har jag tankat miljöbensin på båtmackar. Nu är det snart dags för en långcykling och undrar därför hur läget ser ut med vägarna runt om i landet. Har tidigare köpt dyr heptan och hällt över på två mindre flaskor, men vill nu lämna den ena hemma. Vore även bra att slippa ha en halfull dunk hemma i skåpet!
 
Fyller bara

dunk när jag tankar men står det inte en minimumkvantitet på tapparna 5 l eller dylikt? Du lär inte bli poppis med 4,5 l på asfalten och literpriset netto torde bli som i färgaffären...
//J
 
Nä du, här skall det inget förfaras! ;)
Men är reglerna verkligen så rigida? Hade inga problem hos båtmackar även om pumparna mäter mänden ganska dåligt så det blev lite spill. Men nog borde det gå att tappa ut i närheten av en halv liter utan spill om man har en tom dunk. Nog den obetydliga vinsten för handlaren som är orsaken!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...