• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Padjelanta 2016

Hej allihopan!
Jag är ute i väldigt god tid, då jag tycker om att planera hehe! Jag hade tänkt gå hela Padjelanta nästa år. Från Ritsem till Kvikkjokk, förmodligen blir det helikopter tillbaka då jag kommer ställa bilen i Gällivare! Juni eller Juli, då jag planerar en annan resa i augusti. Jag är som inställd på att gå själv eftersom att dem flesta i min bekantskapskrets inte alls är intresserade, MEN det hade ju varit jätte kul om man hade hittat nån att gå med, såklart!

Jag vet inte, men de kan ju vara en fördel att man lär känna varandra först innan man går 14 mil tillsammans :) Jag är 25 år, lätt att ha å göra med med fötterna på jorden.(Kliché) ;) jag kan gå med vem som helst.. men roligt om du är ungefär i samma ålder.
SKRIV om du är intresserad så blir de lättare, jag är dålig på det här med presentationer :p

/ Tova
 
förmodligen blir det helikopter tillbaka då jag kommer ställa bilen i Gällivare!
/ Tova


Hej,
ett tips är att du kan ställa bilen i Porjus eller Jokkmokk också som alternativ. Det går länsbussar från Kvikkjokk via dessa platser till Gällivare så slipper du dyra helikopterutgifter;)
 
Hej Tova!

Jag har faktiskt liknande planer, om än inte Padjelanta. Tänkte köra hela Kungsleden under augusti. Ska också gå själv, ska bli dunderkul. Visst är det soft med vandringskompisar men jag tycker du ska passa på att ta dig tiden att gå själv så pass länge. Det är väldigt givande att vandra själv också :D

Ha så kul! / Linde
 
Padjelantavandring

Hej!

I våras åkte jag skidor genom Rapadalen (arrangerat av två företag i sammarbete med ett tredje) och det skulle vara roligt att hänga med på en vandring av Padjelantaleden. Så att jag därefter kan åka samma sträcka på vintern. Har tidigare gjort vandringar tillsammans med andra men även soloturer både sommar som vinter men just Padjelantaleden har hållit sig dolt. Är det boende i stugorna eller tält som gäller och är det en 10-11 dagar du lägga på vandringen?
 
Hej
Jag är inte i samma ålder utan mycket äldre, jag kommer att gå från Kvikkjokk, Padjelantaleden till Ritsem. Sedan bussen ner till Kungsleden och gå den ner till Kvikkjokk. slutet Juli början augusti vi kanske ses, kolla efter den äldsta gubben som du möter det är troligen jag. Håller med den som skrev "att du ska passa på att ta dig tiden att gå själv" jag har gjort det de senaste 5 åren man hittar sig själv på ett fantastiskt sätt.

Pelle snart 70
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.