Behöver 2 högre kärl

Hejsan,

Jag är ute efter två kärl i den smala och höga modellen helst.

Jag vill att det ena kärlet ska vara lite större än det andra så att man kan packa det mindre i det större och i det mindre kärlet slänger jag i brännare + tillbehör.

Anledningen till att jag vill ha två kärl är för att det större tänkte jag att man kan hänga över elden för att koka vatten (utan att slösa massa bränsle). Så det gör liksom ingenting att det kärlet blir sotigt men det mindre kärlet ska vara mitt lite finare kokkärl där jag kan laga lite mat i.

Hoppas att ni friluftare där ute kan hjälpa mig.
Tack på förhand :)
 
Kan tipsa om Toaks titanium. Lätta kokkärl som kan köpas med bygel för att hängs ovanför elden och de finns i flera storlekar. De kan packas i varandra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Vet du om det finns någon återförsäljare i Sverige (eller i Europa) för Toaks produkter?
De ser fina ut, 750ml muggen liknar den från Esbit jag har och är mycket nöjd med, fundera på något i 1300ml storleken men vill inte beställa från USA
 
Kan tipsa om Toaks titanium. Lätta kokkärl som kan köpas med bygel för att hängs ovanför elden och de finns i flera storlekar. De kan packas i varandra


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ska kika upp dessa!! Tack


Den sista länken från biltema verkar mycket intressant, ska åka och kika direkt.

Tack så mycket för hjälpen! :)
 
Biltemas har jag en kamrat som har, stekpannan är än mer svåranvänd än locket till snuskburken. Det är ett aluminumset och bygel för matlagning över öppen eld får du fixa själv.
go tur
 
Vet du om det finns någon återförsäljare i Sverige (eller i Europa) för Toaks produkter?
De ser fina ut, 750ml muggen liknar den från Esbit jag har och är mycket nöjd med, fundera på något i 1300ml storleken men vill inte beställa från USA

Jag köpte 750ml med både handtag och bygel för ca 400 spänn från Aliexpress. Jag är jättenöjd och tycker den är super. Får plats 100g gasflaska, vikmugg, kaffefilter, brännare, tändare, disksvamp plus den lilla 3-fots esbitbrännaren.

Jag tror jag fick den på drygt en vecka.

Har använt esbitbyttan på 585ml tidigare, men den har alltid varit något tight. Med 165ml extra kan jag koka kaffevatten samtidigt, spara vikt samt att jag kan hänga den över en brasa också. :-D
 

Bilagor

  • 20151031_134849.jpg
    20151031_134849.jpg
    30.3 KB · Visningar: 750
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.