• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Island 2015

Hej.

Likt många andra på denna sida så är jag lite sådär skapligt less på allt som heter eller påminner om "vardag". Just nu har jag ett säsongsjobb som jag avslutar den 15:e juli. Därefter kommer jag åka till Japan och vara åter i Sverige den 12:e augusti.

Den 19:e augusti har jag sen bokat in en enkelbiljett till Island. Och det är väl ungefär där jag tänkt att allt ska börja. I nuläget vet jag inte alls hur länge jag stannar där, vad som kommer att hända där eller något. Det enda jag vet och har klart tecken ifrån just nu är att jag har en enkel flygbiljett bokad från Oslo - Reykjavik den 19:e augusti kl. 08:25.

Så, min fråga är enkel: Vem vill hänga med? Än finns där billiga biljetter från Oslo - Island. Varför jag valde att flyga från just Oslo är för att det var enklast så. Raka vägen utan mellan landningar och billigast. Så till Oslo lär det väl bli ett nattåg från Kiruna.

Ser gärna att jag få mer mig någon som är lika "galen" som jag, eller åtminstone inte begränsas om en massa inrutat skit. Spontanitet och impulsivitet är ledmotiven :D

Har du frågor eller så, skriv här i tråden eller maila mig :)

linus.gunnarsson93(snabel a)hotmail.se

(snabel a) ska alltså ersättas med @.

PS. Kan/Vill du inte följa med men har tips, idéer, förslag eller rekomendationer på vad man kan hitta på på Island så skriv gärna det också. En sak som jag är grymt sugen på, förutom att besöka gejsrar och vulkaner, är att hyra en kajak och paddla ut till de mindre öarna som ligger nordväst om Reykjavik.
 
Hej Linus
Min pojkvän och jag anländer på Island den 10:e, ska upp och vandra i Westfjords i ca en vecka och sen planerar vi leden Skógar-Landmannalagur (inte spikat i sten, beror på när vi känner oss klara med Westfjords o.dyl.) och sedan några dagar i Reykjavik innan vi åker hem den 27:e.
Kunde varit trevligt att mötas upp någon dag eller så :)

//Mathilda
 
Jag har precis gått Landmannalaugar-Thorsmörk på Island (55 km). Fantastiskt vackert, rekommenderar den. Om man vill bo i stuga får man boka i god tid innan, men man kan också tälta på angivna platser.

Här finns lite bilder för den som är intresserad.
 
Har mejlat dig nu, Mathilda i hopp om svar :)

Jennip - Vilka underbara bilder :)
Har inte riktigt bestämt mig på hur/vad jag ska göra på Island, men ska absolut lägga den här leden på minnet, tack för tipset :)

Jag åker inte förrns den 19:e augusti, så om det är någon som vill hänga med/har tips eller dylikt så är jag fortfarande öppen för förslag.
 
Ta dig till valmuseumet. Är det i Husavik? Ju längre öster desto färre turister. Island är fantastiskt. Ska dit och installera i höst. Kommer vara i Reykjavik. Finns sämre städer att åka till. ;) annars än nog min rekommendation att ha gott om tid på sig. Lifta borde gå bra om man kan vänta. Vi plockade upp alla vi kunde. Gillar inte turistställen men många av dom är värda ett besök. Vi besökte de flesta. Är där vecka 38 med bil ifall någon vill ta en kvällstur någonstans.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...