• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Lofoten v 29 2015

Hej!

Senaste laget eller impulsiv, kalla det vad du vill, men människor i min närhet tycker ofta att jag skulle behöva ha lite mer framförhållning.. :)
Det är alltså v 25 nu och v 29 drar jag till Lofoten, är det ngn som vill med?! Jag tänkte åka från Västerås på eftermiddagen den 12/7 och lämna Lofoten sent den 19:e typ.
Väl på Lofoten tänkte jag först göra ett stopp på Väröya, den bergskammen ser ut att var som gjord för löpning. Sen efter det så tänkte jag arbeta mig uppåt bland öarna för att till veckoslutet vara med på Lofotens första Endurofestival. Jag har en hel lista med toppar att bestiga, leder att löpa/vandra, stränder att se, berg att cykla ned för osv. Allt kommer inte hinnas med, men jävlar vilka vackra vyer jag tänker äta frukost till varje dag.
Men innan ni svarar... Mina intressen som jag kombinerar friluftsliv med är mountainbike, löpning, matlagning, fotografering, klättring och paddling (knappt nybörjare) bl.a.
Berg, fjäll, hav och storlagna vyer startar ett fyrverkeri i min kropp. Jag blir både sprickfärdig av enegi men känner samtidigt ett väldigt lugn av att vara ute och upptäcka. :) Jag är hyfsat vältränad och tvekar inte för impulsiva fysiska ansträgningar. Som att snabbt bestiga en topp bara för att kaffet nog är godare där uppe. Det är tält hela veckan såvida det inte öst ned flera dagar i sträck och vi behöver torka upp lite. Jag har ganska mycket energi att ge av, extremt lojal, kan ta hand om de flesta skador, ger inte upp så länge det finns ett mål att uppnå, glad, lugn och fantastiskt ödmjuk i de flesta fall.. Man måste absolut inte leka med mig hela tiden utan kan göra egna äventyr om man vill.. Jag har plats för två cyklar till på bilen. Själv cyklar jag på en Scott genius 740 och älskar det. Jag har ett 3-manna tält med bra absid, kök, 60 m rep, några quickdraws och några flaskor fantastiska röda viner.

Så är det ngt du tror skulle passa med så här lång varsel? :p Maila på chriswattle@hotmail.com, det är smidigast. Just ja, jag är 33 år, kille, bor utanför Västerås. Jag bryr mig inte så mycket om din ålder eller kön, bara du antingen orkar med mina upptåg eller har egna äventyr på listan. Samt att det inte känns helt åt skogen när vi pratar. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.