Makrill

Hej
Någon som har koll på ifall makrillen har kommit in på västkusten (Göteborg) för fiske med liten plasteka än?
//Henrik
 
Har inte fiskat just i Göteborg, men det skulle förvåna mig om det INTE kommit in makrill nu. Mina föräldrar var ute för en knapp vecka sen en bit från Uddevalla, de drog upp ett par hundra på ca en förmiddag - dvs, löjligt bra. Sen är det ju alltid så att makrillen kan skilja från dag till dag, ingen garanti att det blir lyckat även om det dagen innan var bra.
 
I kungsbackafjorden vet jag att dom fick makrill för en sådär fjorton dagar sedan. Själv fick jag en del på ränndörj med djupparavan utåt vinga till en vecka tillbaka. Inga mängder, men ändå. Dom är där i alla fall.

/mab
 
En bekant har fiskat på både öst och västsidan av Tjörn de senaste två veckorna och haft OK makrillfiske, inga monsterfångster men någon/några firrar varje gång av hyfsad kaliber... tror han kör handlina med sill alternativt paravan.
 
nisseman; sa:
En bekant har fiskat på både öst och västsidan av Tjörn de senaste två veckorna och haft OK makrillfiske, inga monsterfångster men någon/några firrar varje gång av hyfsad kaliber... tror han kör handlina med sill alternativt paravan.

Agnar han med en paravan?
 
På tal om makrill. Vet någon av er ett bra ställe runt Göteborg där man kan fiska gaisarna från land??

~Paul~
 
Frågade en på jobbet om det för ett par dagar sedan faktiskt, han yrade om Röda Sten. Men, jag har inte själv provat. Ska försöka slänga ihop ett spö och prova nån dag. Har aldrig fiskat makrill från land faktiskt.
 
Frågade en på jobbet om det för ett par dagar sedan faktiskt, han yrade om Röda Sten. Men, jag har inte själv provat. Ska försöka slänga ihop ett spö och prova nån dag. Har aldrig fiskat makrill från land faktiskt.

Citerar mig själv...för jag har inte kommit till skott. Det är ju för tidigt för makrill än, men man ska väl förbereda sig i tid. Någon som vet var man från land kan fiska sånt i Göteborgstrakten tro? Jag har alltså inte provat Röda Sten, men det känns som om det borde gå bättre längre ut.

Funderar för övrigt på att börja med insjöfiske, men det verkar fasligt krångligt med fiskekort.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TROY GARNER Makrill läget Bohuskusten 2014 Fiske 0
Lillbobban Makrill Göteborg (2009) Fiske 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...