Sjöodjur?

Liknar nu något..

Ansiktet på Sillkungen tror jag faktiskt känns bekannt. Med lite mer fläcker på kroppen så liknar det något. Jag brukar beskriva ansiktet som på en dobberman och det kanske man med fantasti kan utläsa från färgbilden på Sillkungen. Hur/var lever Sillkungen?


PS: Riktigt kul bild på Storsjöodjuret. Jag har min släktgrav på en udde ut i Storsjön och har nyligen besökt Loch Ness så det var extra roligt.
 
Re: Liknar nu något..

mardfelt; sa:
Hur/var lever Sillkungen?
Man tror att den vanligen lever på havsbotten (riktigt djupt) där den äter små kräftdjur. Det sägs vara ovanligt att få se en vid ytan. De flesta fynd är ilandspolade specimen. Den finns i Atlanten, Indiska Oceanen och östra Stilla Havet. Antagligen också i västra Stilla Havet. Läs mer på FISHBASE artfaktablad: http://www.fishbase.se/Summary/SpeciesSummary.cfm?genusname=Regalecus&speciesname=glesne#

/Staffan
 
Re: Liknar nu något..

PS: Riktigt kul bild på Storsjöodjuret. Jag har min släktgrav på en udde ut i Storsjön och har nyligen besökt Loch Ness så det var extra roligt. [/QUOTE]

Se där! Kommer släkten från Jämtland?
Min släktgrav ligger på Frösön vid Frösö kyrkas kyrktorn.
Vart ligger din udde?

/nisse
 
Re: Re: Liknar nu något..

schweingaard; sa:
PS: Riktigt kul bild på Storsjöodjuret. Jag har min släktgrav på en udde ut i Storsjön och har nyligen besökt Loch Ness så det var extra roligt.

Se där! Kommer släkten från Jämtland?
Min släktgrav ligger på Frösön vid Frösö kyrkas kyrktorn.
Vart ligger din udde?

/nisse [/QUOTE]

Vågar man gissa på Mårdsund?
:)
/BAX
 
Berg

Släktgraven ligger vid Bergs gamla kyrka där den gamla kyrkogården ligger på en udde ut i vattnet. Själva släktskapet kommer från Oviken (byn) med omnejd. Själv besöker jag mest Oviksfjällen numera. Där har jag inte sett några skumma djur bara oidentifierade tassavtryck (förmodligen mård då jag heter Mårdfelt =)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...