Ambassadeur PGS

Har funderat på att inhandla en Ambassadeur PGS 3600.
Den är tänkt mest till flugkast i kalix älv men även fiske i sjöar mm.Nu funderar jag hur bra denna rulle fungerar med lättare vikter som tex spinnare på 5 gram.Har sett att detta är efterföljaren till eon serien.
Någon som har några positiva eller negativa upplevelser av denna rulle,även tips på bra spön på 9 fot(mest för kast med flugkast)önskas.
Vill ju komma fram til fiske och har hört att eon serien skall vara en långkastande rulle utan trassel.:)



mvh Tommy
 
Svartfot?

Har aldrig sett bristande kunskaper och/eller intresse för nästan några frågor här på utsidan, utom när det kommer till just fiske. Men hav tröst. Det finns forum där detta intresses alla aspekter berörs och penetreras, ibland in absurdum och i det oändliga. Inget unikt för just det forumet förvisso. Nåväl, där kan du finna mycket att läsa o lära samt många villiga att svara på frågor. Som alltid får det läsas mellan raderna och tas med en nypa salt när det gäller de märkestrogna. Dessa lär man sig dock att känna igen för det mesta. En address kanske kan vara på sin plats också.
http://www.edgeflyfishing.com/forum/index.php#2

Du kan läsa på forumet utan att vara registread, men inte skriva inlägg, om jag minns det rätt.

Skitfiske på dig. Mats
 
Tackar Mats

För tipset och tackar för för skitfisket!
Bra att du inte lyckönskade mig!
Skitfiske på dig med :)))
 
Re: Svartfot?

MAB; sa:
Har aldrig sett bristande kunskaper och/eller intresse för nästan några frågor här på utsidan, utom när det kommer till just fiske.

Beror nog på att flertalet här fiskar med flugspö.
Eftersom jag emellanåt tar fram mitt spinnspö, så kanske jag kan ge ett råd.

5 gram till att få ut linan på en multiplikatorrulle, låter i minsta laget.
Själv håller jag mig över 10 gram, för att få långa fina kast, helst 15 gram.
Men vad vet jag om din nämnda rulle?

Fiskar riktigt blåsiga dagar vid kusten, efter havsöring, med en Ambasadeur Pro Rocket 5500 CS, monterad på ett 11 fot Strömsländan SS.
Funkar även fint med kastdobb och upphängarflugor i starkt strömmande vatten.

Håll till godo.

PS
Tror inte grabbarna på Edge heller snackar värst mycket spinnfiske, men prova istället en mångsidigare site, en riktigt fin sådan för all typ av fiske.
http://www.fiskesnack.com
[Ändrat av Graip 2004-03-24 kl 01:49]
 
Jag känner inte heller till just den rullen, men min erfarenhet av multiplikatorrullar är att dom inte funkar så bra med mycket lätta kastvikter. Men det är ju möjligt att dom nya är bättre. Ofta har man nog även för styvt spö och en del spinnfiskare bygger sina spön på flugspöklingor för att lättare kunna kasta lätta beten och få mer känsla.

/D
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.