Beiarelva?

Hej på er!

Jag har planer på att åka till Norge och fiska i Beiarelva Augusti. Jag undrar om det finns någon som har några erfarenheter ( bra platser / flugor / färger...vad som helst ) därifrån som ni vill dela med er av?

Tack för eventuella tips

Magnus
 
Strand eller Trones

Hej!

Jag åker till Beiarelva om 30 minuter så det var i sista sekunden jag såg ditt inlägg. Jag var där förra året och tycker det är en mycket fin älv. Jag har fiskat på Strand och Trones. Strand ligger längre ner och är nog lite bättre. Nu är kortpriserna samma så då kan du lika gärna ta den nedre sträckan (Strand). Båda ställena är mycket fina.

Jag såg på TV att de fick havsöring på lite rödaktiga flugor. Själv fick jag lax på Mickey Finn (i laxstorlek).

Tänk på att vattenståndet är lite knepigt eftersom det är en glaciärälv. Om det blir en värmebölja så stiger vattnet mycket och blir alldeles grönt eftersom glaciären smälter.

Förra året hyrde jag och min kompis en mycket fin stuga upp vid Trones. I år ska jag tälta på samma ställe. Det finns också boende vid Strand och de andra ställena.

Peppe
 
tack för tipsen.

Tack så mycket, det var precis sånt där som jag ville veta. Ha det bra vid älven!!!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.