Tüskt vansinne :-)

Ja, hela idén att göra pulver av något som i sin mest koncentrerade form är flytande är ju korkat.

Smartare, lättare och säkert lika äckligt är att ta med sig ren alkohol (funkar även som bränsle och sårtvätt) och smakpulver för såväl vin som konjak eller vad sällskapet nu föredrar.

Oxså var det det där med myndigheter och tillstånd......
//J
 
Mmmm, tysk burgare...

Så mumsigt, någon som känner sig sugen? ;)
Inte? Ja, ja de små tyskarna har då fantasi men kanske inte smak...
Men det är klart, skulle man vara tok-sugen efter 10 dagar i fjällen så kan jag inte säga emot. (Möjligen tacka nej till pulver vinet, uurk).
 
Är de i samma klass som de från en känd kedja med en gubbe så lär det ju gå åt 4-5 st + 1 stödis medan man väntar för att bli någotsånär mätt.


peter
 
En höjdare?

I ett reklamblad som jag fick häromdagen från någon livsmedelkedja, så hade dom extrapris på ”Bullens pilsnerkorv”. Vad jag minns var senaste gången jag åt Bullens pilsnerkorv någon gång 1977 eller 1978.
När nu Bullens pilsnerkorv fortfarande finns i handeln är det nog ett tecken på att en och annan köper Bullens pilsnerkorv, även om jag personligen då för ca 30 år sedan tyckte ”aldrig mer”. Så smaken är olika. Kanske är hamburgare på burk en höjdare (åtminstone jämfört med Bullens pilsnerkorv).

Vad tycker dom i Tyskland om oss i här i landet där man äter Bullens pilsnerkorv? Die dumme Schwedish?

Per
 
Fördelen med Bullens är ju att den är hållbar. Vi brukar köpa när vi åker på campingsemester, det är bra att plocka fram tillsammans med en påse pulvermos och friterad lök den där dan när man inte hunnit handla nån färskmat och campingbutikens sortiment mest består av godis.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.