Absolutgasol.se recenserar Jetboil PCS

Gröt går bra

Ville bara säga gröt går mycket bra att koka, går att ha väldigt sparsam låga och då bränner det inte fast.
/Matias
 
Att Siriuspatrullen inte har gaskök kan måhända säga något om deras urvalsprocess. De vill ha något som fungerar.
A andra sidan har de .40 Glock som isbjörnsskydd med sig och jag är inte så säker på att jag skulle vilja dela det valet.
//J

Hur relevant är det att jämföra med siriuspatrullen? Vilka här på utsidan patrullerar östgrönland under vintertid liksom? Och dessutom har stora hundspann som drar nästan all deras packning. Att såga jetboil utefter siriuspatrullens urvalsprocess är ungefär som att såga en volvo för att en hägglundsvagn kan ta sig fram på drottning maud-land.

Däremot kan jag hålla med om glocken, cutym brukar väl vara .30-06 eller .44 (Även om min gamla lärare på unis körde med en .500).
 
Vore intressant även att läsa om Jetboils vinteregenskaper. Hur funkar JB jämfört med andra gaskök/spritkök när det är -10 grader?

Ett gasolkök står sig generellt slätt mot ett spritkök när det börjar krypa neråt längs temperaturskalan... iallafall enligt mina egna erfarenheter.

Kokar 5dl vatten på 8 minuter vid starttemp -12 grader... gasolkök är inte jättebra i kyla mao.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
zzeezz Jetboil? Friluftsmat 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...