Skarva Topprep?

Men varför stanna där. Är bara repet långt nog och klippan inte alltför hög är det bara att seriekoppla klättrarna. Karbiner i inknytningen och ett eller annan block mot friktionen så...

"Nog bara" ??? :)

Att knyta ihop ett sextiometersrep för att topprepa en jättelång led när det handlar om erfarna klättrare och säkringsmän är en sak, att knyta ihop två tiometers rep för att någon glömde sitt rep i bilen känns bara krystat.
 
Att knyta ihop ett sextiometersrep för att topprepa en jättelång led när det handlar om erfarna klättrare och säkringsmän är en sak, att knyta ihop två tiometers rep för att någon glömde sitt rep i bilen känns bara krystat.
Fast den stora utmaningen nu borde ju vara att skapa ett system för fyra motvikssäkrande klättrare där repets har skarvats av fyra olika rep, utan att knutarna ställer till problem... Lite off topic, förlåt(!), men jag förväntar mig en klassik utsidan lösning ;)
 
Med tanke på att diverse linbanor kan passera stolparna så får man väl säga att det borde vara en smal sak att ta fram en karbin som tillåter en knut att passera.
Jag inser just nu att jag inte bara kommit på en ny produkt, utan att jag dessutom uppenbarligen har luckor i mitt rack!
 
Med tanke på att diverse linbanor kan passera stolparna så får man väl säga att det borde vara en smal sak att ta fram en karbin som tillåter en knut att passera.
Jag inser just nu att jag inte bara kommit på en ny produkt, utan att jag dessutom uppenbarligen har luckor i mitt rack!


Precis en sån som Tomi Kurz borde haft...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...