Vasque

Peter

Gäst
Är det någon som har erfarenhet av Vasques skor? Funderar på ett par Montreaux. Vasque finns förresten att få tag på billigt på www.bidlet.se
tacksam för svar!


Peter
 
Vasque har generellt sett mycket hög kvalitet på sina produkter. Jag har under många år annvänt Vasque skor och kängor. De har en läst som brukar passa nordiska fötter, och de har välbyggda sulor.


/ Anders
 
inte helt nöjd...

Har sedan ett par år ett par Vasquekängor... kommer dock inte ihåg modellbeteckningen. I alla fall en känga med nå´n typ av Gore-Texkör i (vilket jag är ganska tveksam till effekten av).


Det som irriterar mig nå´t enormt med dessa kängor är placeringen av ringarna för kängsnörena (vet inte vad det heter egentligen). En av dessa ringar (näst längst ner) är placerad där kängan böjs något när man går, vilket i sin tur lett till att ringen pressats in i lädret så att det gått hål. Det här hände ungefär efter 2 års hårt användande.
Jag har sett andra Vasquemodeller som inte har det här problemet och jag har sett samma problem hos andra tillverkare.


Det är helt enkelt en så´n där sak som man enkelt kan kolla i affären, om man bara vet om att det förekommer. Kommer garanterat inte råka ut för det igen.


I övrigt är jag nöjd med kängorna, de är kanske inte så vanliga i Sverige men utomlands har jag sett många med Vasquekängor. Så helt tokiga kan de inte vara.


/Henke
 

el97msn@ing.umu.se (Magnus Svedin)

Gäst
Var kan man köpa vasque-kängor?

Jag tänkte köpa ett par på bidlet.se men skulle gärna vilja prova ut vilken storlek jag ska ha först i någon butik. Någon som vet var de säljer kängor av märket vasque?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sigfridsson Vasque Sojourn ? Något att ha ? Kläder 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...