Någon som vill ut och fota med mig i gbg?

Nu har jag ingen systemkamera och kan inte sista helgen i oktober. Men det är roligt att fota och kamerainköp står på min att göra lista så jag hade gärna hängt med. Nån annan gång kanske.

Men en fråga till er, måste det verkligen vara övernattning. Man kan ju komma till fina ställen på en dag också. Jag skulle vilja åka ut tidigt och fotografera höstlöv i morgonljus och dimma. Kan tänka mig att trakterna precis kring Gunnebo slott skulle kunna vara fina. Jag gillar ängarna bakom Gunnebo nu på hösten när frosten har lagt sig på kvällen, det är vackert i månskenet (men kanske lite knivigt att fotografera).
 
Behövs varken

övernattning eller systemkamera.

Men skall man ta höstlöv så får man skynda sig lite.
Lördag ser det ut att bli bra väder, söndag lite sämre (16 eller 17:e okt). Jag kan båda dagarna.
Någon som är sugen på en förmiddagstur då?
 
Jag har fortfarande inte fått någon kallelse till den aktiviteten som var inplanerad sista helgen i oktober så börjar bedöma den som ledig.

Skall vi planera något mer exakt? Jag är rätt öppen för plats men vill väl helst inte vara för nära civilisationen, och helst inte heller läger i en nationalpark för det är trevligt att kunna elda lite på kvällen.
 
Hej
Jag tror mest på en dagstur faktiskt.
Vilken form av miljö är det som eftersträvas?
Är det kustmiljö så finns det ett naturreservat ute på hönö. Annars finns det en del spännade objekt ute på björlanda skjutfält.
Är det mer klassisk natur/urskog som avses så rekomenderas svartedalen.
/Hans som också är lite fotosugen
 
Dagstur

Passar mig pefekt, intresset för stuga osv verkade vara svalt så jag har bokat in annat den helgen.
Men en dagstur fungerar lördag eller söndag.
//Henrik
 
ok

Ja varför?För att det är roligt!!
För att det är skönt att vara ute och njuta lite av naturen...eller vad säger du??
Du kan få bestämma vart men jag har varken bil eller körkort
 
Då röstar jag på hönö. Vad sägs om att träffas på markladsgatan kl 10:00?
Det är ju vintertid så man får sovmorgon ändå. Du kan nå mig på 0730- 45 33 nollfem. Jag behöver vara hemma igen vid 16.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...