Segling til Kina 2010-2011. Vil du være med???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hei, jeg skal seile en 12x4.20 meter seilbåt til kina i 2010-2011 som sjøsettes på sommeren neste år.. Det blir en oppdagelsestur der jeg prøver å finne ut om jorden faktisk er rund!
Noen som har lyst til å være med? Du trenger ikke seilerfaring fra før.. Eventyrlyst er mer enn nok, og du trenger ikke snakke kinesisk!


ta kontakt på zeyang@laowai.no
 

Høyst sansynlig østover (som er en mer spennende rute enn melkeruta) Planleggingen av detaljert rute har jeg jeg ikke begynt med ennå da tiden går til å bygge båt, men jeg har kart for flere alternative ruter og båten blir bygd solid at den kan fint ta nordøstpassasjen om ønskelig. Mannskapet vil ha medbestemmelsesrett på valg av rute sålenge det fører til at båten kommer til Kina!

Den blir bygd i 8 mm aluminium med overlap på 2 cm, som gjør båten ekstremt solid . I tillegg til spant hver 60 cm og innvendig vanntette skott forut. Det er god plass inne i båten. Kapteinen har godt om seilererfaring. (solo kryssning av atlanteren bla)

PS: Jeg har ikke så mye tid til å lese forumet, så om du ønsker å være med i planlegginen, byggeprosjektet eller selve seilturen kan du sende email til zeyang@laowai.no.

Folk som bidrar til å fullføre prosjektet er også sikret plass ombord!
 
Hei,
Flere som drømmer om å seile på de 7 hav?
Det er flere plasser ledig for seilas fra Norge til China. En fantastisk opplevelse å treffe andre mennesker og kulturer.
Ta kontakt om du vil være med å realisere dette prosjektet..
Du trenger ikke seiler-erfaring, eventyrlyst er nok!

Zeyang
 
hi list,
I had 2 girls helping during the weekend. We made good progress on the project.
Even had homemade porridge (real homemade) even the flour was made by a small mill. What a good breakfast!

If you are interested in joing this sailing cooperative, please feel free to drop me a line.

zeyang
 
Måste anpassa jobbet:(
Lite mer exakt om tiderna om det möjligt.
Mvh
/Dmitri


Hi,
Sofar I havent spent too much time regarding date/time on different legs. My intention is to leave scandinavia autumn next year and sail due east. (probably)
People who contribute will have priority when it comes to dates onboard and places to visit. We work usually from monday to friday and take weekend off. There is beds available close to boatbuilding shed.

zeyang.
 
Another month passed by. Ive been working on finishing up all the planks and thankfully last week the last plank was tackweld in position. What a boring work. Every week since april i have been doing the same. But this week was different . I start working on the keelplank and to reinforce the wooden frames inside the boat, so they wont get loose when flipping the hull. Anyway, it start to look like a real boat. The first snow is here. Thankfully i was smart enough to build a boatshed around the hull, so even if its not insulated i can just continue work during the winter. Its a little cold but i have a world map and can dream about those small pacific islands while working. Zeyang Join our sailing coop and come sailing to Middle Kingdom.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.