Vårvandring i Stockholm

Hej!

Jag vill utlysa en tur för alla er som nu är som har myror i benen och vill komma ut i vårvädret!

Söndag den 27 april.
Sörmlandsleden etapp 1 och 2, Björkhagen - Alby friluftsgård, 14 km.
Start Björkhagen med avgång kl 09.00 från parkeringen vid Markuskyrkan där leden startar. (Björkhagen ligger på tunnelbanans gröna linje mot Skarpnäck.)
Från Nyfors (en bit från Alby friluftsgård) går buss 873 till Gullmarsplan var 20e minut fram till kl 18.10.

Matsäck medtages!

Välkommen med på turen!

/ulraxe
 
Vill bara säga att jag gick etapp 2 för ca 3 veckor sedan- och man fick vada i lera.
Och så som det regnar så lär det bli ännu lerigare.
 
Gick

stora delar av turen för en knapp vecka sedan och lite lortigt var det vilket syntes på vår Samojed Totte. Men jag tyckte att det var helt OK att gå i lågskor.

Så jag tror ni får det fint.

Thure
 
Vill bara säga att jag gick etapp 2 för ca 3 veckor sedan- och man fick vada i lera.
Och så som det regnar så lär det bli ännu lerigare.

Det finns inga dåliga väder, bara dåliga... ursäkter? ;-)

Skall kolla om vi kan haka på, det låter ju trevligt... även om jag föredrar rundleder med start och mål på samma ställe...

Som t ex den vi gick senast....

... eller Fornstigen, Getaren runt och flertalet andra rundor i Tyresta området...

Men å andra sidan så har jag aldrig gått den tänkta sträckan , så det är ju givetvis intressant ändå.

Thomas
 
Det finns inga dåliga väder, bara dåliga... ursäkter? ;-)

Hade gärna hängt med, men... (här kommer den dåliga ursäkten;) )

Är sedan tidigare redan inbokad på en vandring på Upplandsleden.
Men jag hoppas att ni andra får en fin tur där nere i söder. :)

Vill passa på att slå ett slag för vandringen Kr him helgen. Är det ingen, eller några, som tycker att det vore ett roligt och trevligt sätt att fira in våren?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.