Gissa position

Handölan och Snasarna är rätt.

Vi korsade Handölan mot väster efter att ha rastat i kåtan vid Tjallingen.

Thure

PS Nån som känner igen byggnaden?
 
Stämmer

med Blåhammaren. Jag tror att det ligger en bastu på insidan.

Vem håller liv i tråden. Ni som gissat rätt kanske kan bidra med bilder?

Thure
 
med Blåhammaren. Jag tror att det ligger en bastu på insidan.

Vem håller liv i tråden. Ni som gissat rätt kanske kan bidra med bilder?

Thure

Jag ska leta fram en bild ikväll efter jobbet :) Har lovat det förr, men då har alltid någon annan hunnit före.

Av naturliga skäl är en sån här tråd kanske lättare att driva på hösten, när folk har färska bilder.
 
Tack så mycket. Dock är motivet inte från Leavasvaggi. En ledtråd är att bilden är tagen från berget nedan, en bit ned från toppen på andra sidan.

2469311792_9379cb0f09.jpg


http://farm3.static.flickr.com/2323/2469311792_9379cb0f09_b.jpg (större bild)

Ledtråden tror jag är från Kantberget mot Gavelberget.

Det innebär att det rätta svaret är från Gavelberget mot Kisuris, den utstickande "näsan" från berget skulle kunna vara topp 1230. Sjön,vid personens rygg, i dalen borde Routesjauratj/javrásj och den lilla knölen dito-varatj. Lågfjällsmassivet som kan anas torde vara Låudak-Låvdak med Jålle som enda synlig topp närmast.

Ett ovant perspektiv för min del, var synen av sjöarna i bakgrunden som hjälpte mig på traven (och ledtråd förstås)
 
Det branta

fjället får mig att tänka på Nallo men jag tycker också att det är väl friprojcerat från bakgrunden för att vara rätt. Vore det hur som heslt Nallo så skulle tältet kunna vara placerat i Unna Räitavagge.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...