Norra Mora Vildmark

Jag har planer på att göra en helgvandring i det här området i början av Juni, verkar vara ett häftigt ställe med sina stora myrar, gammelskog och spännande djurliv. Någon som varit där och vill dela med sig av sina erfarenheter, tips på sevärdheter osv?
 
Jodå jag har varit där. Eller mnja. Jag har varit i grannreservatet Våmhuskölens naturreservat. Fina myrar, rikt fågelliv och hittade både björnspår och ett björnide. Har varit där i maj när jag varit = en del snö här och där. Början av juni borde snön vara borta.

Ta med kikare och var beredd på blöta, men det lär man ju vara när man går omkring bland myrar.

Här kan du se några bilder jag och ett par kompisar tagit därifrån.

https://norradalarnasvildmarker.wordpress.com/category/vamhuskolen/

Mvh / Johannes
 
Tack för ditt svar Johannes! Jag har faktiskt spanat in er sida tidigare, fantastiska bilder som ju inte dämpar suget att åka dit precis :) Jag kommer säkert att bege mig in i de angränsande reservaten också, Anjosvarden verkar trevligt. Hur tror du att myggsituationen är i början på Juni?
 
Tack för ditt svar Johannes! Jag har faktiskt spanat in er sida tidigare, fantastiska bilder som ju inte dämpar suget att åka dit precis :) Jag kommer säkert att bege mig in i de angränsande reservaten också, Anjosvarden verkar trevligt. Hur tror du att myggsituationen är i början på Juni?

Jag har inte varit där i början på juni men väl i Fulufjället i början på juni och har då inte haft några mygg. Lite småflugor och annat flygande en gång när det var +20 grader men inga mygg faktiskt.

Mvh / Johannes
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...