• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Brudar i fjällen!!

Hmmm

Blir lite fundersam när jag läser ditt inlägg Nadia. Jag skulle akta mig för att vara så självgod om jag var dig.Man kan undra om du är ödmjuk nog att försöka hjälpa dina lite mindre begåvade medsystrar, eller försöker du bara vinna grabbarnas sympatier????
 
DU !! hihi

Vill du att det ska ploppa upp snygga tjejer ur marken när du ute och vandrar i fjällen eller ??? *HIHI*
Du kan ju åka till en pub i Vilhelmina och plocka upp två snygga tjejer och rycka med dom...

Hare bra
(Lycka till)
 
Jag funderade lite på Nadias inlägg och Evelinas. Tänk efter när människor håller spädbarn i famnen... typ:
- Åh vilken krabat! Och vilka tjocka lår och vad stor och stark du är! (Och så kastar man omkring, pojken förstås)
- Åh puttinutti, vilken sötnos, och vilka gulliga små fingrar.. (Och så gungar man flickan i famnen).
Ungefär så är det... och om man sedan lägger detta beteendet på en hel uppväxt så förstår man varför pojkar vill vara stora och starka och en del flickor söta och gulliga.
Jag vet inte om detta förklarar att vissa individer, mestadels pojkar, då blir mer självständiga än andra men det var ett försök att förklara att samhället skapar könsroller och om ni inte tror mig så kan ni ju prova att uttrycka traditionella, konservativa manliga attribut till en nyfödd flicka med flickans mamma närvarande...och vice versa.
 
lihrtriorhh

Nä men snälla rara!

Du tycker att jag verkar oödmjuk...för att jag låter så bestämd, eller?
Tror du jag tycker det är så KUL att vara själv på fjället alltid, utan medsystrar? Ska säga att jag inget hellre vill än att hjälpa/vandra med medsystrar, men jag vet inte alltid var hindret ligger. Har vandrat en del med "systrar" och det har alltid varit lyckat-de gånger det blitt av.
....grabbarnas sympatier? Måste det låta så bara för att jag försöker vara lite saklig. Men det tycks svårt ibland att nämna saker vid deras rätta namn.
Frågan kanske är hur mycket du själv vet om könsfördelning inom friluft...du kanske aldrig vart utanför stan? (Skämt)

P.S. Det är jätteskoj att vandra med pojkar också.
 
lihrtriorhh

Nä men snälla rara Evelina!

Du tycker att jag verkar oödmjuk...för att jag låter så bestämd, eller?
Tror du jag tycker det är så KUL att vara själv på fjället alltid, utan medsystrar? Ska säga att jag inget hellre vill än att hjälpa/vandra med medsystrar, men jag vet inte alltid var hindret ligger. Har vandrat en del med "systrar" och det har alltid varit lyckat-de gånger det blitt av.
....grabbarnas sympatier? Måste det låta så bara för att jag försöker vara lite saklig. Men det tycks svårt ibland att nämna saker vid deras rätta namn.
Frågan kanske är hur mycket du själv vet om könsfördelning inom friluft...du kanske aldrig vart utanför stan? (Skämt)

P.S. Det är jätteskoj att vandra med pojkar också.
 
Döm ej innan klargjord bakgrund. Det finns många sätt att uttrycka sig i det svenska språket. Jag anar att din bestämdhet kan misstolkas som omedgörlig. Kunde istället skrivit något i stil med: "Menade inte att låta oförskämd, önskar bara att fler tjejer delade mitt intresse". Om jag får göra en bedömning av situationen skulle jag vilja säga att du har en felande länk i din kommunikation. Man måste kunna vara bestämd och precis men samtidigt bemötande. Vänner är alltid bättre än fiender ;-)
 
Inlägget som avslutar diskussionen?

Har sett den här diskussionen poppa upp lite då och då, nu måste jag rycka in.

Till att börja med "brudar i fjällen"? Syftar det på att man skall ragga i fjällen. Själv åker jag inte till fjällen för att träffa tjejer(i första hand) utan för fjällens skull.
Och dessutom så måste jag nog säga att det finns en hel del tjejer som vandrar i fjällen, i varje fall har jag sett en hel del. Och på friluftsmässorna måste jag nog säga att jag har sett en hel del pinglor.

Nu är det ju så att vi har ett problem med ett mans dominerat samhälle som förstås avspeglar sig på friluftssektorn likaså. Vem utvecklar ryggsäckar? Mannen?! Jag tror det. Det är ofta jag hör att tjejer inte är nöjda med sin ryggsäck eftersom deras former skiljer sig lite från oss killar.

Om nu producenterna av ryggsäckar tar och skärper till sig och även gör bra damsäckar så tror i varje fall jag att det blir fler tjejer i fjällen.

Men som jag sa från början så åker i varje fall inte jag till fjällen för de söta flickornas skull.


Mvh, Per Nyberg.
 
Fel håll!

Jag vet vad detta beror på.
De snygga (men enligt traditionen ganska dumma) bombnedslagen, som inte har mycket under pannbenet men så mycket mer längre ner, de finns inte i fjällen.

De vandrar omkring på diverse stränder runt Medelhavet eller så. Anledningen till att de inte är i fjällen är att de ofta bara har en stringbyxa på sig, och då blir de så förbålt insektsbitna om de vandrar i fjällen, så det blir inget bra.

Så är det. För övrigt har jag bara ett råd: Dream on!

Anders
 
Kul med en tråd på den här sidan där alla inte tar sig själva på sånt stort allvar. Den skulle nog ha kallats OT (off topic) på någon annan konferens.
Vi kanske kan skapa en community så småningom.
Nu ska jag gå och se Gislaved - Troja. vi hörs.
Mvh /janne
 
Du skojar!

Jag tycker du ska se dig lite maer omkring. Inte ned i backen! Jag har oevernattat paa norska stugar der flertalet har varit tjejer. Dessutom tycker jag ngn gaanger at tjejerna kan va vael saa duktiga som oss killar....vi bara satsar utan att taenka, dom planerar bettre og faar bettre utbyte fraan en tur i fjellen...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Raskolnikov Blinda brudar i Øsd? Tjejforum 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...