Hjortrontillgång?

Är det någon som har hittat någe hjortron i Jämtland? Va ute idag och hittade ca 1 liter i Åre trakten. Verkar inte vara något superår.
 
Är det någon som har hittat någe hjortron i Jämtland? Va ute idag och hittade ca 1 liter i Åre trakten. Verkar inte vara något superår.

Hej. Jag är en gammal pensionär, som gillar att plocka bär och svamp, vet du något om tillgång på lingon framöver? Vi brukar ta en tur norröver från Östergöland med husvagn!
mvh Bengt
 
Ingen riktig koll på lingon än. Blåbär är det klent av. Men av dem jag pratat med ska det bli ett gott lingon år. Men har som sagt inte sett det med egna ögon än.
 
Hjortron

Är det någon som har hittat någe hjortron i Jämtland? Va ute idag och hittade ca 1 liter i Åre trakten. Verkar inte vara något superår.


Hej!
Nej, nått superår är det väl inte, men jag hittade bär som vart 4 L sylt i trakterna kring Storlien. Det verkar som delar av den första blomingen frös. Kanske är den andra blomningen bättre...

Sofie
 
Ont om blåbär? Vilket berg jag än springer upp på i jämtland så kryllar det av de blå bären uppe på halvfjällen.
 
Enköping/Uppsala har många små, hårda bär som inte smakar speciellt gott. De sitter på blåbärsris så jag antar att de ska vara blå. Annars hade det nog varit svårt att gissa.

Lingon finns det desto fler och godare (=mer som de ska vara; sura och beska...)

Å Karl Johan-svampar överallt men bara två ynka kantareller på specialstället :(
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...