Dagens Bild-tråden

Lägger mitt första bidrag!

Första gången jag skriver på utsidan, tänkte skulle bjussa på en bild.Är ingen mäster fotograf, kör på en enkel kompaktkamera a`la olympus my750.

Den här går ut till Thomas Bodström och Beatrice Ask!

"I´m ready 2 die butt still, they cant kill the love"

Kyligaste natten hittils i skåne.Bilden tagen i förrgår.
Just nu finns det inte tid till några större utflykter, föredrar norrland med för den delen. men ska väl ge mig ut nattetid, kanske i helgen. alltid kul med sånna här trådar!

Ha det gott allihop!
 

Bilagor

  • P1010045 copy1.jpg
    P1010045 copy1.jpg
    206.7 KB · Visningar: 1,819
Väcker denna tråd till liv igen...

e7321a9a84af204ec2ac5438f66f2738.jpg

Persisk piphare.

Det är en unge som var relativ nyfiken och orädd. Det tog mig ungefär 30 min innan jag kunde komma tillräckligt nära och att den stannade kvar. I början var det två stycken men en höll sig på avstånd. Persiska pipharar är relativt vanliga på torra bergssluttningar i norra Iran.

/Stellan
http://www.sandstorm.se
 
semester =)

tänkte slänge in en skön semesterbild som mitt första inlägg här på sidan.
där har ni mig från mitt landställe en bit utanför stockholm.
 

Bilagor

  • 1114434184_l.jpg
    1114434184_l.jpg
    45.5 KB · Visningar: 3,248
Senast ändrad:
Bidrag till tråden från en nybörjarfotograf: Utsikt från N.Sytertoppen ner mot en glaciär ~500 m nedanför. Det var brant och högt, men väldigt vackert.
img2156spsie0.jpg
 
BeatriceK: Bra bild! Hur kunde du fota solen utan att bilden blev helt överexponerad?
Tur är nog det rätta ordet, tog 2 bilder som blev rätt ok, du kan se dem i min blogg. Den jag visade här var en beskuren version av den nedre. Det var tunna slöjmoln framför själva solen så de hjälpte väl till. Tog ett kort till när molnen hade flyttat på sig och där är allt bara ett ljusmoln. Trodde inte jag skulle lyckas alls.
quid;373399Nässelfjäril. [/QUOTE sa:
Kul att få komma så nära de små liven, det är en fin fjäril.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...