Padjelanta

Jag saknar böcker om Padjelanta!
Jag har Grundstens bok och Svante Lundgrens bok (som ju inte alls handlar enbart om Padjelanta). Dessutom har jag Tore Arahamssons Okända fjäll, som delvis handlar om Padjelanta, samt hans Drömmar av silver.
Vilken litteratur har jag missat?

undrar HåkanF
 
En grundläggande vandringsguide är Peter Antman: Vandringsturer i Padjelanta. Peter är således en författarkollega till mig på Vildmarksbiblioteket. Boken är ju relativt ny och innehåller aktuell information. Han behandlar framför allt själva Padjelantaleden.

Jag håller med dig om att Padjelanta är värd många fler böcker, både om naturförhållanden och med vandringstips. Och annat.
 
En grundläggande vandringsguide är Peter Antman: Vandringsturer i Padjelanta. Peter är således en författarkollega till mig på Vildmarksbiblioteket. Boken är ju relativt ny och innehåller aktuell information. Han behandlar framför allt själva Padjelantaleden.

Jag håller med dig om att Padjelanta är värd många fler böcker, både om naturförhållanden och med vandringstips. Och annat.
Tack för det tipset. Ska kollas upp.

Håkan
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...