Erfarenhet av Elite E-Motion Roller?

Har någon medlem möjligen erfarenhet av att kullager kan ge sig i en Elite E-Motion Roller? Jag har haft enorm nytta av denna roller, som genom sin inre, fram-och-åter-rörliga ram inuti den fasta ramen, gör balansen väldigt enkel. Jag kör en timme per dag inomhus om jag inte kan cykelträna utomhus p.g.a. säsong eller tillfälligt oväder. Jag köpte den när den kom, sent 2010, och är inne på min sjätte säsong. Men den har börjat krångla, vilket kanske inte är så underligt, med tanke på alla vintrar jag kört den. Det är kullagren som slitits ut, och gör träningen väldigt slamrig. Min cykelhandlare/reparatör har gått igenom maskinen, och bytt lager i de bägge bakre rullarna - men efter en timmes provträning verkar det som även lagren i främre rullen måste bytas. Har någon av er använt denna roller? Någon som använt den lika länge som jag? Någon cykelklubb som använder en sådan?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...