Ekologiska barnkläder!

Hejsan! Jag söker lite kläder som är gjorda på ekologiskt material till mina barn, någon som har tips på någon hemsida? Jag har kollat in på www.littlejalo.com som gör ekologiska produkter till barn, superfina saker där så det är mitt tips, men jag vill gärna ha fler också! =)
 
En bra bok.

Hejsan,

Mitt tips är att antingen köpa, eller låna på biblioteket, boken Handla rätt för en giftfri barndom av Anne Lagerqvist, Kristine Ribbing och Karin Wallis. Förutom att vara mycket upplysande (och bitvis skrämmande) så finns det ett helt kapitel med shopping tips och länkar till olika företag som bland annat säljer ekologiska kläder.

/ Stefan
 
Ekologiska barnkläder

Jag började köpa ekologiska barnkläder just nu. Det går inte så snabbt att byta allt, eftersom detta kläderna är lite dyrare men jag måste säga att kvalité är utmärkt. Tyget är väldigt mjuk och jag tvättar de nästa varje dag, eftersom mitt barn är på dagis och de behåller sina färgerna och form. Det finns så många webbshops på nätet och det är svårt att bestämma var ska man köpa grejerna. Jag har köpt flera grejer på www.miiminki.se och är väldigt nöjd med dem eftersom alla kläder har en GOTS-certifiering, som betyder att inte bara bomullen är ekologisk men också tryck och färg.
 
Har inte PoP (Polarn o Pyret) en hel del ekologisk bomull i barnsortimentet - och en annan aspekt är att PoP är slittåliga kläder - vi har en del ärvda kläder från PoP som nog är tredje brukande barn på. Tycker dessutom deras slogan är lite fyndig med tanke på hur de brukar vara mönstrade: "Ränderna gå aldrig ur"

/Patrik
 
http://www.ekotextil.se

Finns i Järna och på postorder. Mycket ylle. Allt till dottern och filtar mm har varit mycket bra, men ylleunderställen till mig har jag inte varit så nöjd med -- krympte mycket och höll inte formen. Fuskpolon grym när man jobbar i snålblåst (och det gör jag ju för jämnan).
 
Ännu ett tips är Ester & Harry som är en ganska nyöppnad barn/babybutik i Uppsala som också har webshop (http://www.esterochharry.se/). Deras profil ligger mot ekologiskt och hållbart. Inte så mycket ytterkläder men tex ullunderställ, barnkläder och babysaker, och de har även tygblöjor från flera märken.
 
Annars är väl begagnat väldigt bra för miljön, med tanke på att det plagget inte behöver tillverkas alls. Men det ekologiska kanske är av andra skäl än miljö. Vi har iallafall köpt mycket barnkläder på Tradera.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
7S Barnjacka tunnare variant Kläder 0
zzeezz barnkläder Kläder 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...