ystad-simrisamn, eller egentligen, blir lördagen behaglig? ;)

Hej alla!

Har en liten fundering på att gå ystad-simrishamn till helgen. vad tror ni om det? Jag har bara gått borrby strandbad-simrishamn som en dagstur innan (i denna delen av sverige vill säga) och det var ju absolut inga problem, och dessutom fint!

Min fråga är egentligen, vad tror ni som vet om lördagens sträcka som är tänkt från nybrostrand till borrby strandbad? den är ju 3 mil vilket inte ska vara några som helst problem rent avståndsmässigt, men blir det väl mycket upp och nerförbackar? :)

man vill ju njuta lite också...

Spåna lite med mig forumvänner! :)

Ha det gott,
Oskar
 
Jag gick streckan i februari/mars -95. Vi startade fredag eftermiddag 3 km öster om Ystad och gick nästan till Kåseberga. Lördag gick vi ungefär till Skillinge och sen till Simrishamn på söndagen.
Det var inga problem iaf.
 
Vi gick den för några år sen, var ett lagom stort sällskap, gick sakta och alla kom fram dag 2.
Solo har jag gått den på 1/2a tiden, allt beror på attityd och hur lite man bär....Minns inga svårigheter eller besvärligheter, är det varmt ha tillräckligt med vatten med dig och fyll på där det går.
go tur
 
det blev fint. :)

Det var en fin tur! fick runda kabusa för militärerna låg och sköt, annars bara bra. hade sol och fint, dock blåst. Vi kom hem helt nöjda och glada med röda ansikten och underarmar där solen bränt. mer sånt! :)

/Oskar
 

Bilagor

  • CIMG2354.jpg
    CIMG2354.jpg
    33.9 KB · Visningar: 454
Jag gjorde ett försök att gå exakt denna tur förra året...

Jag kommer inte göra om det, inte bara för att mina kängor var kassa och förstörde fötterna, det är mitt eget fel.. MEN! det var skjutövningar på fältet så jag fick gå landsväg större delen av sträckan och hur kul är det egentligen? Naturupplevelse ? ICKE...

Jag var tvungen att bryta efter första dagen och det är helt och hållet mitt eget fel, otränad, tjock och tungt lastad gjorde jag 20km första dagen och fötterna höll inte.
 
de var där när vi gick också.

Vi hade kollat innan och visste att kabusa stängde kl 0700 på morgon på lördagen när vi skulle passera. så vi var väl inställda på att gå runt, vilket såklart var lite segt men jag tyckte belöningen när man gick upp på hammars backar och fick hav, sol och vind i ansiktet väl tog igen för lite asfaltsnötande... :)

plus att ett och annat lumpenminne dryfftades när vi såg militärerna ligga och öva skarpskytte! ; )
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hrungnir ystad - simris Skåne 18

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...