Nya friluftsvänner i Lund-trakten?

Hej alla friluftsglada människor!

Jag är en tjej som letar efter folk att ut och vandra med eller liknande aktiviteter. Känner tyvärr alltför få som jag kan dra med ut i naturen. Har dessutom inte kommit ut på ett tag p.g.a. för mycket plugg, men känner att nu får det vara nog:)

Hör gärna av er om ni är intresserade!:)
/Anna
 
Hej Anna!

Känner igen mig i det du säger, hur tusan får man med sina kompisar ut i naturen? :)

Själv utgår jag dock från NV-Skåne.

Tänkte nog ta mig en tur på Söderåsen i närheten av Klåveröd på söndag och som det ser ut nu så sticker jag ut ensam. Hör av dig om du har lust att hänga på. Är det någon annan här på Utsidan som också är intresserad så får ni gärna med höra av er. :)

//Henrik
 
Kan bara instämma i ovanstående...

Hej Anna! (och Henrik)

Mina vänner är heller inga friluftsvänner...därför blir det mest egna små turer i närheten. Vad kul att det är fler än jag som söker vandrande vänner...

Jag bor i Malmö och mellan Lund och Malmö är ju inget stort avstånd ! Så vill du ut och vandra Anna, är det bara att slänga iväg ett mail ! Jag är också "inflyttad" sedan något år, och har börjat få lokalkännedom om vilka områden som erbjuder fina utflykter. Jag var ute och testade kroppen idag i Torup haft lite problem senaste tiden men nu är det borta äntligen! :)

Henrik: Hur ser dina planer ut för söndagen? Låter intressant....Du kan väl kontakta mig.
Anna: Du känner inte för att hänga med till Söderåsen på söndag ?

Ha det gott!
 
Hej,

Jag och sambon bor också i Lund och brukar vara ute på lite längre turer med matsäck minst en gång på helgen. Då brukar vi se till att åka till något nytt ställe. Då vi bara bott här nere i drygt ett år har vi många ställen kvar att utforska. Har vi ärenden att uträtta under dagen ser vi i alla fall till att hinna runt milspåret i Skrylle.

Jag tror tyvärr det är många av oss som är ute på egen hand vilket inte alltid är så roligt. Vi får väl alla bli bättre på att skriva var vi tar vägen så andra har chansen att sluta upp? Tyvärr har inte vi någon jättelång framförhållning så var vi tar vägen nästa helg vet jag inte än men att vi tar oss ut är jag övertygad om. Ska försöka komma ihåg att skriva i tråden när vi bestämt oss så kan ni andra ta ställning.

Mats
 
Hejsan

Jag har samma problem fast i NV skåne (ängelholm), ganska ny i trakterna dessutom så vill utforska omgivningarna!

Tyvärr kan jag inte till Skäralid i helgen, men hänger gärna med någon annan gång!


Hälsningar
Kathrine
 
Hej igen!

Vad kul att det finns fler som jag!!:)

Till Henrik:Ah, vad synd att jag inte kollat svaren förrän nu, annars hade jag jättegärna hängt på i söndags:) Får bli någon annan gång?

Till PO: Hade varit kul, men tyvärr är jag mitt inne i en tentaperiod så det är väldigt ont om tid för allt som har med fritiden att göra (blä!) men snart är ju den över:)

Till alla: Vore verkligenkul att vandra någon dah nu snart i vår. Är norvästra Skåne fint att vandra i?

Är det nån som vill ut och vandra någon gång helgen 21 eller 22 mars? Då är jag definitivt pluggfri
/Anna
 
Till Anna: Jepps, bara att höra av dig om du har planer någon gång så hänger jag på om jag kan, jag hör också av mig nästa gång jag har planer på att sticka ut. Den 21 är jag dessvärre upptagen med säkerhet men den 22 har jag inget bokat per idag.

Till Katherine: Bara för dig också att höra av dig om du har planer någon gång så hänger jag på om jag kan, hör också av mig till dig nästa gång jag har planer på att sticka ut.

Utan att vara någon expert på min hemmaplan så tycker jag det finns en hel del intressanta platser i NV Skåne såsom Kullaberg, Hovs Hallar, Skånes Väderö, Hallandsåsen, Söderåsen som helt klart tåls att upptäckas. För just vandring så finns det två leder på Skåneleden som är intressanta anser jag, Kust till kust den västra delen och Ås till ås mestadels uppe på Söderåsen.

Ställer samma fråga till er. Vad har ni för intressanta platser och områden nere hos er som ni kan tipsa om? Nere vid Skanör-Falsterbo kanske?
 
Hej!

Jag ska ut på Söderåsen och gå en sväng på måndag, 0309. Jag åker pågatåg från Malmö C 08.53 och hoppas att jag ska traska runt hela dagen.
Så är det någon som vill hänga på så skicka ett svar! =)
Ha en trevlig helg så länge!
Ante
 
Helgen 21-22 Mars

Hej,

Jag har inget inbokat just nu helgen 21 och 22 Mars. Och hänger gärna med på en utflykt då.

Här nere i "södra skåne" finns mycket trevliga områden att vandra i.
Jag kan väl tipsa om en egen favorit rundleden inom skåneleden som utgår ifrån Skrylleområdet, som är 15-17km lång och bjuder på både bokskog och öppna hagmarker i storslagen natur.
http://www.skaneleden.se/Templates/sleden_tmpl_01.aspx?pageId=256

I från Genarp kan man utgå och gå både upp emot romeleåsen eller gå runt Häckeberga sjön med dess slott där finns en rundled på ca 25km. Men som då kräver övernattning i vindskydd eller tält. http://www.romeleasen.se/

Sedan finns ju även strövområdet i Snogeholm, där även en slinga på 16km finns att gå runt sjön. Stora delar är naturreservat.
http://www.strovomraden.se/Templates/strov_tmpl_01.aspx?pageId=95
 
Hej!

En dagstur i Skrylleområdet på söndagen skulle vara trevligt :) Bokskog är himla fint. Vilka känner för det?

/Anna
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olind Elixirfilm i Lund 14 April! Skåne 0
alven Transport Lund/Malmö till Kjuge Skåne 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...