Köpa segelbåt i medelhavet

Hejhej! Jag, min kille och ett annat par har länge funderat på att köpa en segelbåt i medelhavet, men vet inte riktigt hur detta ska gå till.
Charter eller privat, vad är bäst? Vilka hamnar och länder bör man välja? Har varit i Kroatien några somrar och tycker det är ett helt fantastiskt land! Är det någon som vet vilka bolag som är att rekommendera där? Och får man någon procent på uthyrningen från charterbolaget? Hur mycket måste man själv vara där och hjälpa till med servicen inför vintern osv..

Vore jättekul att kunna prata med någon annan som har/har haft segelbåt, eller har lite koll, det skulle verkligen hjälpa!



God vind!
// Skeppskatten
 
Läs i någon seglingstidning. Där brukar det stå om äga båt utomlands någon gång varje år. Nu har jag sagt upp prenumerationer på nästan alla tidningar p.g.a att jag hade fler tidningar än jag hann med att läsa.

Per
 
Bara o köp, finns riktiga fynd i utlandet, speciellt runt medelhavet, Charterbåtar är något jag skulle undvika då dessa kan vara riktigt slitna...

Finns firmor i som hjälper till med förmedling, betalning, besiktning, transport etc hem till Sverige...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...