Höstmaraton - intresse ?

Vilken grym idé!

Klockrent som urputsaren sa! Jag är på!
Det skulle vara roligt om man kunde kombinera verksamheten med PfL på något sätt Johan o Louise! Det får vi höras vidare om...!
Jag skall göra mig hörd på västkusten vad gäller detta, så hoppas vi på att kanske Nautopp kan komma upp :)

Ha de gött!
/Tim o PfL
 
Gästbok!

Johan! Du som nu lärt dig hur man programmerar hemsidor borde skapa en Gästboks-flik på hemsidan där man som adressbesökare kan skriva en hälsning, fråga eller kommentar! Det är bra för projektets utveckling.
Vidare kanske man kan tänka sig en blogg... ?

Ha de!
/Tim
 
Nja...

Tim!
Förvisso var ett skäl att arrangera detta att få en anledning att lära sig webprogrammering m m men jag tror det får räcka med att använda Utsidan än så länge.

Men man vet aldrig. Om det blir is så att man inte kan paddla kanske programmeringsdjävulen dyker upp. Så här års är det inte så troligt.

Johan
 
Med eller mot klockan?

Jag föreslår mot klockan, alltså västerut på morgonen, för att inte få solen så direkt i ögonen.
 
Bättre åt andra hållet

Hej!
Det finns flera fördelar med att paddla åt NO förts, dvs mot klockan. Jag hoppas ju på att denna tävling skall locka till sig en och annan som inte har gjort denna distans förut. Då är det bra om man planerar för att upploppet blir i skymning.

De större fjärdar som ligger åt NO är då skönt att ha gjort, speciellt om det blåser på, Dessutom är det psykologiskt rätt att se den strora bron över riksväg 55 samt domkyrkan mot slutet av varvet.

I någon mån kan man också få viss "publikkontakt" om man passerar Strängnäs mot slutet, vilket kan vara trevligt. Det är svårt att från land uppfatta ett upplopp som kommer mot betraktaren.

Johan
 
Båda hållen!

Nu har vi resonerat mer kring detta och funnit att man skall få välja håll.

Det ger ett taktiskt inslag till tävlandet, eftersom man då måste välja rätt i förhållande till väder och vind.

Dessutom kommer man ju förr eller senare möta de som valt den andra riktningen.

Vi rekommenderar dock fortfarande moturs för de som inte är vana höst- och lång-paddlare.

Johan
 
tycker jag personligen låter rätt tråkig då den redan rätt så lilla grupp kommer att splittras eventuellt ännu mera och man fort paddla ensam
att paddlar åt samma håll skulle kännas mkt mera som ett lopp än en egen tur.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.