prylar som man retar sej på/grejor som är skit

Jag irriterar mig på idiotiska "smarta" termoskorkar. tror inte jag stött på nån med pip och gud vet vad som inte småläcker. Vad är det för fel på en vanlig skruvkork?
 
jag har svårt med saker som begränsar mig.. fina prylar jag undviker att använda för att jag är rädd att ha sönder dom..
 
Irriterar mig på hypen kring KAP Arctic. Provade det för en massa år sedan. Valde bort det för att det var opålitligt, plottrig med lågt kvalitetintryck. Tur att Optimus, MSR och Primus finns.
 
ha ha!
kul att läsa vad som skrivits under helgen.

ang vkvs felgängade paddeldelnings/låsningsmutter så kan kåre intyga att det är som jag påstår. men trots att jag vet om det och vet att den går åt fel håll så är det skitirriterande varenda gång man ska ta isär paddeln. tur att det finns små pilar som pekar åt rätt håll : )
för det funkar inte automatiskt när det är fel håll som gäller. utan man måste fundera VARJE gång.

jag gillar svarta paddelkläder. det är perfekt att få lite hjälp med uppvärmningen när man tar en paus nånstans i lä i solen. under den kalla årstiden. när det är varmt har man ju ändå inte paddeljackan på sej. dessutom är det snyggt med svart.

jag hatar alla LYS-färger på grejorna. man kan ändå inte lita på alla packade puckade motorbåtförare som är ute å kör omkring på somrarna, å som stirrar på sina GPSer hela tiden. man måste ändå tänka sej för och se upp var man befinner sej. så då kan man väl lik bra ha en snygg färg, som svart : )

vita kajaker gillar jag inte heller. dom är skitiga precis hela tiden. lägger man dom på en brygga så blir det skitigt. å i vattnet så blir det skitränder. nej, svart där åxå. eller rött är inte fel. bara det inte är vitt. oskönt för ögonen åxå med vitt.

kommer inte på nåt mer å gnälla på nu : )
 
Det är bra, på dom bara så det stänker!

Svart är inne året runt och mossgröna hinkplastkajaker ska det vara, allt annat är skit! Dessutom det ju en neonfärgad kajak ut som nåt jävla sjömärke som slitit sig. Likadant tält, finns det nåt fulare än ett gäng neonfärgade bubblor i en övrigt vacker vik, det är så man vill kräkas åt eländet.
 
men neonfäger kanske kompenserar lite för ett dåligt omdöme???? : )
har man bara lysfärger på paddeln å på kläderna så är det nog ingen fara. då klarar men sej i alla lägen.
fast jag gillar orange. men det ska vara rätt orange. smutsorange eller burnt orange.
det ä grejer det : ) det märkliga är att det passar bra ihop med naturen.
VKVs väldigt få olivgröna kajaker, dom är inte dumma heller. det är nån kameleont-grön som anpassar sej efter omgivningen. helskön färg. inte på bild men i verkligheten.
men nu är jag inne i min röda period . )
röd hinkplast rules : )
fanns det snygga mossgröna så skulle jag gilla dom. men jag tycker att dom mörkgröna hinkplast är hemska. dom ä ju inte gröna utan mer turkosa. vidrigt. usch, nu måste jag gå och spy...

neonfäger på tält kan väl kanske va okej på vintern. men på sommaren...... näe usch!
 
Klart neonfärger kompenserar dåligt omdöme, hur ska annars räddningstjänsten hitta dom som inte vet var dom är, inte vet vad dom gör,,,,,,,eller varför, och definitivt inte har en aning om hur dom kom dit? Jag har, hör och häpna, faktiskt träffat på ett gäng paddlare som inte ens var på det klara med i vilket sjösystem dom befann sig utan glatt paddlade efter karta och kompass,,,,,,,,men i fel sjö. "ASG"
 
Pastell a la miami vice rules!

Pastell e coolt. Inte minst mitt hilleberg stalon som platsar på pride. Har mitt tierra cordura lura snortex a la everest från -91 kvar i gult/blått/rosa. Och köpte för 5 min en prion excursion i den manliga färgen mango!! Så alla black armys, gröngölingar, gröttlovers och miljömuppar kan ta tidsmaskinen till proggens årtionde. Har en lila fleece tröja från tnf anno -91, meindl super fun samma år. Å glöm nt rödspriten, nog är den pink alltid!! Målar alltid med lösningmedelsburen färg (gärna etylacetat eller xylen) och ogräset sprutas bäst med myrsyra som ju får räknas som en naturprodukt! Själv har jag bara väl beprövade och testade produkter utan vänstergängor (om nu nt mina bögvänner räknas dit).
 
härligt! en prijon excursion! en sån har vi lyckats tippa framlänges. det måste väl ändå räknas som en prestation?? men den va i prijons hemska mörk-grön-turkos-äckel-kräk-färg. men så länga man inte tippar den framåt så är den betydligt trevligare än va man skulle kunna tro när man ser den korta tjocka baljan.
 
ja det är helt rätt. har dom inga jobb? har dom ingen TV? måste dom ut å trängas i naturen? och det värsta av allt är ju när dom måste komma i en enormt stor grupp. asjobbigt!!!
å såna jävlar som kommer farande med sin motorbåt med 5 skrikande barn i å ser att "där ligger en båt, va bra då åker vi in och lägger oss 5 cm ifrån den"
såna jävlar blir man otroligt trött på. för det låg ju ingen båt på nån annan av öarna och då väljer man att komma och förstöra friden för den enda båt man råkar se i närheten.
näe, julafton året runt ä nog enda lösningen. då är det perfekt att vara ute, när alla jävlar håller sej hemma.

på norra västkusten skulle man väl snart önska sej en norgemur som går 40-50 mil ut i vattnet.
fullla gapiga stöddiga norrmän som är storst bäst rikast stöddigast och gapigast klarar man sej bra utan. dom är oerhört irriterande och fridstörande.
får man skriva så eller är man rasist då ??? : )
 
för det låg ju ingen båt på nån annan av öarna och då väljer man att komma och förstöra friden för den enda båt man råkar se i närheten.

Ja men herregud, hur vet man annars var man kommer intill land? Bäst att lägga sig där nån redan ligger, det måste ju vara en bra plats?


(När mina föräldrar hade båt så låg vi ofta på en plats där enda stället att komma intill var en liten klippspets, det gick inte in fler båtar där. Himla praktiskt:) )
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kal-P-Dal Paddling och prylar Paddling allmänt 10
Strmbrg Jag eller mina prylar? Paddling allmänt 11
andremorgan Varför är baksida lår alltid spända när man roddar? Paddling allmänt 1
Stuffuts K2 vilken ska man välja? Paddling allmänt 13
Moga Vinterkajak - vad har man på händer, fötter, huvud? Paddling allmänt 12
hlager71_gmail.com Kläder surfski vad behöver man? Paddling allmänt 1
SeekOut Vart kan man paddla i vildmark 15 maj? Paddling allmänt 3
Blade06 Helt Ny Hemsida om Surfskipaddling - och hur man börjar... Paddling allmänt 0
bahlgren8 Packraft i Rogen om 1 vecka - vad bör man inte missa? Paddling allmänt 4
andre123 Hur tar man sig genom slussen i Stockholm? Paddling allmänt 7
DalecarliaBushcraft Vart kan man paddla till helgen? Paddling allmänt 5
Nicopia Var hittar man krokar? Paddling allmänt 6
henka111 Hur tätar man en Alu-kanadenssare som läcker i mitt skarven Paddling allmänt 4
Jörgen Larsson Var kan man köpa delbar kajak i Sverige eller Europa? Paddling allmänt 59
Ainon Att tänka på om man paddlar själv? Paddling allmänt 96
plenty1 "Man får vad man betalar för" eller? Paddling allmänt 31
Bootsy25 Fiskekajak el. liknande där man sitter mot varandra? Paddling allmänt 6
PeterTK Hur går man i/ur vid hög brygga? Paddling allmänt 8
Ferry Hur lastar man bäst 3 kajaker på ett takräcke? Paddling allmänt 20
Kal-P-Dal Hur fort simmar man i en torrdräkt? Paddling allmänt 60
Kal-P-Dal Hur mycket vatten behöver man per dag? Paddling allmänt 43
lkp317 Var hyr man kajak nu i Sthlm området? Paddling allmänt 4
Stuvarn Kan man ha för liten vinge? Paddling allmänt 17
Ace 374 Ja då ha man vält ! Paddling allmänt 6
jamo Hur långt orkar man simma i 7-gradigt vatten? Paddling allmänt 65
crilee Vart ska man köpa sin razor? Paddling allmänt 4
fraewu Hur man botar rädsla efter paddelolycka Paddling allmänt 6
sir Toby Hur länge överlever man i vatten? Paddling allmänt 4
jamo Var kan man köpa en färdig Pagaj? Paddling allmänt 9
kajakmicke Hur stretchar man efter paddling? Paddling allmänt 3
marot858 Vart hittar man estlandskajaker? Paddling allmänt 9
lellky Hur långt paddlar man? Paddling allmänt 4
Hederstedt Kan man paddla från mälaren till yngern? Paddling allmänt 5
stefanhum Hur köper man en Lendal paddel ? Paddling allmänt 3
Bertil Får man tälta i Nationalpark? Paddling allmänt 3
fswede Var kan man provpaddla Reval Viking Paddling allmänt 0
xtrem Törs man paddla..? Paddling allmänt 23
Zingo62a Var kan man köpa epoxy..... Paddling allmänt 3
oberg_niklas Hur långt in på säsongen kan man paddla med våtdräkt Paddling allmänt 7
Mr Ardbeg Då är man Paddling allmänt 5
Zingo62a Hur bör man sitta.... ?...*L* Paddling allmänt 3
salgo60 Webservice hur lång paddel man skall ha Paddling allmänt 3
Kajakob Utrustning till point65 XP, vad skall man tänka på? Paddling allmänt 12
tstevg Skall man verkligen Behöva köpa kartor & Sjökort Paddling allmänt 12
Stadan Hur får man tag i kapellväv? Paddling allmänt 9
Stefan Torstensson Hur håller man sig torr i sittbrunnen ??? Paddling allmänt 12
gullegubben Då var man igång igen då... Paddling allmänt 2
mbm Hur får man isär VKV paddel? Paddling allmänt 11
lazze Vilken tur att man har statistik! Paddling allmänt 0
kajakmicke Hur lossar man skäddan på Artisan? Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...