Tävling: Göteborgs Kajakrace, intresse?

Roligt!

Jag skulle gärna vara med och paddla. Är det otänkbart med start och mål i Säveån och en runda i vallgraven? Det kan bli upp mot 24 km och vi slipper den värsta Göteborgsvarvs stockningen. God tur med planeringen.
 
Jag skulle gärna vara med och paddla. Är det otänkbart med start och mål i Säveån och en runda i vallgraven? Det kan bli upp mot 24 km och vi slipper den värsta Göteborgsvarvs stockningen. God tur med planeringen.
Hallå där!
Planen är att Paddelvarvet ska vara klart i lagom tid innan Göteborgsvarvet. Med start kl 09.00 räknar vi med att även trivselpaddlare (som jag) ska hinna i mål innan löparna kommer och ställer till med "problem" i vårt start/målområde på kajen en bit utanför TV-huset.

Blir det trots detta trubbel med parkeringar och framkomlighet så får vi tänka om till nästa år vad gäller tävlingsdatum och/eller bansträckning. Det här första året blir något av ett test.

Mer info kommer på en hemsida som ska släppas upp inom några dagar (förhoppningsvis)

Hoppas du kommer!
 
Paddelvarvet - sajt uppe nu!

Sidhuvud_pv.jpg


Sådär. De flesta bitarna har fallit på plats och nu finns en sajt uppe: www.paddelvarvet.se. Gå in, anmäl dig och sprid gärna sajten vidare till grannar, kompisar och gamla bortglömda kusiner. Vi vill se tusen kajaker på älven i Göteborg den 21 maj!
 
Då: Paddelvarvet Nu: Göteborgs Paddelrace!

Om exakt två månader är det dags för den andra upplagan av paddelmotionsloppet i centrala Göteborg. Tävlingen har bytt namn till Göteborgs Paddelrace, men upplägget är precis detsamma som förra året. Anmälan är öppen! Gå in på www.paddelrace.se
logga_2012_2.jpg
 
24 tim vs 2 tim

Såå otroligt långt att sitta 24 timmar i lådan och jag är rädd att jag tappar motivationen för resten av säsongen mot att paddla runt i saltstänkta miljöer i 2 timmar och sedan käka mjukglass och kolla babes...
 
Såå otroligt långt att sitta 24 timmar i lådan och jag är rädd att jag tappar motivationen för resten av säsongen mot att paddla runt i saltstänkta miljöer i 2 timmar och sedan käka mjukglass och kolla babes...

He he.... ja jag skulle nog gå på Martins val jag oxå ;)

Ps Martin du vet ett tävlingen går inne i GBG´s hamn...nog inte mkt till vågor där, tyvärr!!

/Janne
 
mer vågor där än i Malmös kanaler kan jag tänka mig ändå?

Det paddlas ju i GBG´s kanaler oxå å där är det nog inga större vågor!
Tycker fortfarande det hade varit kuligare med ett race i havet! Tex start vid GKF (Saltholmen) sen köra söderut å förbi Fiskebäcksbadet å igenom Eskilskanal (vilka publikplatser) Sen köra ut runda Valö å hem igen!

/Janne
 
Tjöta...

Men för f.. fixa den tävlingen då istället för att tjata om den här Janne.
Ta din nya V10 Sport och var med i den emellanåt skumpiga hamnen så får vi se hur ovågig vår långsträckta hamn är ;-)
Vågorna studsar gött mellan kajerna, lite knepigt på några ställen, inga problem i en havskajak, men spännande i smalare båtar.
Men-men, jag ser fram emot att se både dig och Erik B på startlinjen istället för vid den berömda sidlinjen :)
Och ni behöver inte vara oroliga, man behöver inte paddla fort, viktigast är att vara med ;-)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.