Sundqvists resor

Det verkar som Sundvists Resor har köpts upp av Viking Line. Jag hade en fantastisk vandring med Sundqvists i Zillertal 2005 och hade planerat för deras vandring kring Mont Blanc i år. Till min stora sorg har Sundqvists utbud av rejäla vandringar (hütte-hütte) förvandlats till promenader utgående ifrån ett bekvämt boende. Inte vad jag söker precis. Någon som känner till bakgrunden för affären, liksom om Sundqvists arrangemang tagits över av någon annan?
 
Bekymra dig inte så mycket över en hädangången resebyrå. Företag kommer och går.
Det är mycket roligare att planera och genomföra alpvandringar på egen hand. Man kan plocka ihop korta och långa vandringar i öst eller västalperna med hjälp av internet, turistbyråer i alpbyarna, guideböcker och inte minst detta forum där många häckar med stor alpvandringserfarenhet. Tour de Mont Blanc t.ex. om du är intresserad av den, kan du lätt gå på egen hand.

Ett bokförlag jag ofta hänvisar till och som har ett stort urval av vandringsguider är:

www.rother.de


Lycka till med planering och trevlig alpvandring i sommar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kajsa N Sundqvists resor: Vandring Mallorca Trekking 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.