Paddling från Öland till Gotland

jag frågade om det gick att ta den efter cykel som en cykelkärra men inte det heller. dom va skittråkiga tyvärr. helt hopplösa. men man kan ju ta färjan tillbax till oskarshamn å hämta bilen å sen kasta upp dom på taket och åka hem. så det går att lösa. vi ska snacka om det idag. annars paddlar vi dit på varsin luftmadrass som man kan släppa ur luften ur å rulla ihop när man ska på färjan : )

jag tror inte det är så lätt att bara fråga nån om vi kan ksata upp kajakarna på deras bil. då blir ju bilen högre och då funkar det inte med bokningen. kommer inte ihåg hur dom har det med höjbegränsningar. har inte kollat heller. å har man takräcke på bilen har man väl nåt på det. annars sitter det väl oftast inte en på bilen. man kanske kan bygga sej varsin låååång lådbil med kajaken inuti å rulla ombord : )
köra dit bilen innan är korkat, ifall man inte tar sej dit.

ja ja.... vi får se...

har nån bekant i visby. man kan ju kolla med honom om han har nåt tips eller känner till nåt ,. han kör taxi så han borde ha koll

man kan ju iofs hyra en gammal bil i visby och åka över med kajakerna å sen tillbax med bilen å sen tillbax igen till fastlandet. men jag hatar att sitta på den jävla färjan
 
för våran del blev det ingenting. i juli hade jag paddlat 103 ggr , i år, och tyckte att jag började få lite väl ont i axeln. jag tror jag gjorde nåt dumt när jag lyfte en massa kajaker i augusti förra året. för det va då det började. så då tänkte jag att jag tar en "vit vecka" i juli. den vita veckan har varat sen dess och axeln har väl inte direkt blivit så mycket bättre. så det är väl bara att börja paddla igen nu när rätta säsongen är i antågande. jag har under tiden cyklat istället. så min nya "sjukdom" är numera liggcyklar. sjukt kul och oerhört trevligt. skitkul varja gång man ska cykla till jobbet. å ännu roligare när man ska cykla hem från jobbet. så det kan jag rekommendera.
sen en sak till som gjorde att jag tappade lusten lite var att dom vägrade ta ombord kajakerna på färjan. inte ens om man hade dom på en cykelkärra efter cykel. så enda alternativet hade varit att lämna skiten på gotland, åka färjan till fastlandet och hämta bilen, åka tillbaka till gotland MED bil och hämta kajakerna, å sen färjan en gång till med bil och kajak. så kul är det verkligen inte att åka den elendiga färjan. så man kan väl säga att det hela rann ut i sanden.
man kanske kan cykla på liggcykel till gotland i vinter istället om det blir mycket å fin is : )
man kan väl lugnt säja att alla min planer har lagts åt sidan pga liggcyklandet. det är en oerhört svår "sjukdom" som man inte verkar kunna bli frisk ifrån i första taget : )
så VARNING!!! man blir fast i skiten direkt. oerhört beroendeframkallande!
dont try it : )
 
Lastbil?

Du skulle kunna kolla med din taxikompis om att försöka få kajaken som returlast på nån lastbil som avlevererat på Gotland.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Välja rätt torrdräkt för paddling? Paddling allmänt 15
-Ruff- Säkerhetstänk vid kraftverk/dammar? Paddling allmänt 6
Sven S Paddling i Vännäs? Paddling allmänt 2
Snödrivan Poncho för cykling och fika vid paddling Paddling allmänt 2
krilars Paddling från Åland till finland Paddling allmänt 16
aldrigsur Paddling med vildmarkskänsla Paddling allmänt 24
TazzRat Parkering Kloten (Långvattnet) för paddling Paddling allmänt 14
cheeredy Nekad paddling, hävdar att förenings regler går över allemansrätten Paddling allmänt 89
Rasmus_B Paddla i Nord-Norge (Lofoten, Vesterålen) Paddling allmänt 9
Wibrån Preben Mortensen, en inspiratör inom paddling, är död Paddling allmänt 4
WästyKajaky Expedition/ Långfärdspaddling Norge-Sverige.... Paddling allmänt 2
Urban packrafter Prisberömt packrafting film Earning a River Paddling allmänt 2
Wibrån Paddling genom Ålands å Åbolands skärgård Paddling allmänt 12
EricL Paddling ger bättre längd baksida lår? Paddling allmänt 16
Skafto_nordstrommarna Val av havskajak för paddling vid västkusten Paddling allmänt 17
LY90 Finns denna typ av paddling i Sverige/Norden? Paddling allmänt 2
avslutmedlemskap0904 Paddling i Finland större sjöar Paddling allmänt 3
GertF Paddling och åska. Paddling allmänt 13
Rinte Förbudsområden Paddling allmänt 3
Musiktoken Paddling Stekenjokk - Ransarån - Marsån - Malgomaj - Vilhelmina Paddling allmänt 7
Urban packrafter Ny film Paddling i Tresticklans National Park Paddling allmänt 1
Hylje Paddling Backe/Rossön/Fjällsjö Paddling allmänt 0
Hanna76 Paddling med barn i Rogen naturreservat Paddling allmänt 8
G.Kraft Å paddling kring Stockholm? Paddling allmänt 4
Zlagge Nikkaluokta - Kalix paddling längs Kalixälven Paddling allmänt 2
igs Paddling i Polen Paddling allmänt 0
hirro Avdomnad hand efter 30 minuters paddling Paddling allmänt 12
Peter_Östberg Paddling Helsingfors-Prangli-Pedassaar-Helsingfors, samt SKEG Paddling allmänt 0
fiskpropeller Ny inom paddling. Söker tips på kajaker. Paddling allmänt 18
ekaterina paddling med barn Paddling allmänt 9
Willetjåkkå Paddling Norr om Stockholm Paddling allmänt 3
igs Paddling runt Siljan Paddling allmänt 3
ackepacke Kajakfilm om paddling Marstrand - Fjällbacka Paddling allmänt 0
avslutmedlemskap0904 Kläder för paddling Paddling allmänt 14
calmelon Paddling med fiske norrut Paddling allmänt 2
Kal-P-Dal Paddling och prylar Paddling allmänt 10
Elin75 Söker snabbt svar om paddling vid Ingarö/Björnö Paddling allmänt 0
calypso63 Fira Nationaldagen med paddling Paddling allmänt 0
YvonneJson Paddling på Nya Zeeland? Paddling allmänt 2
parber Paddling med möjlighet att klättra Paddling allmänt 9
Sam Andersson Längre paddling i sommar helt novice... Än så länge Paddling allmänt 3
fingret Tips på paddling för 2 nybörjare (1 vecka) Paddling allmänt 6
davst Paddling i Misterhults skärgård - trailer :-) Paddling allmänt 7
rois Paddling i Ivösjön Paddling allmänt 0
Kangos123 Paddling från Kanogs till Luleå sommaren 2015 Paddling allmänt 0
utesälen Paddling i lä vid Orust/Tjörn Paddling allmänt 4
ElNisso Paddling i Sjaunja Paddling allmänt 12
Snuggles88 Enklare paddling i värmland Paddling allmänt 4
igs Paddling på Åland Paddling allmänt 21
saclawes Stand up paddling Paddling allmänt 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.